۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۰۲۹۳۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

اردوهای جهادی بهترین عرصه اظهار ارادت به اهل بیت است

اردوهای جهادی بهترین عرصه اظهار ارادت به اهل بیت است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اردوهای جهادی و حضور اقشار مختلف به‌ویژه طلاب برای امدادرسانی به مردم بهترین عرصه برای اظهار ارادت به اهل بیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با تجلیل از فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان خراسان شمالی در مناطق سیل‌زده، بر تداوم خدمات‌رسانی و امداد دهی به سیل‌زدگان تا عادی شدن شرایط مناطق سیل‌زده تأکید کرد.

وی با بیان اینکه فرصت جهادی در شرایط و وقایع امروز مهم‌ترین عرصه برای ارادت به اهل بیت نبوت است، تصریح کرد: درواقع اردوهای جهادی و حضور اقشار مختلف به‌ویژه طلاب برای امدادرسانی به مردم بهترین عرصه برای اظهار ارادت به اهل بیت است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه خاطرنشان کرد: باید قدر فرصت‌هایمان برای هدایت‌گری جامعه با منابع وحی و احادیث اهل بیت در عرصه‌های گوناگون علم‌آموزی، خدمات اجتماعی، حضور سیاسی و دیگر عرصه‌های موردنیاز جامعه را بدانیم و اقدامات ارزنده‌ای را در راستای رفع نیازهای جامعه اسلامی انجام دهیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت قرائت مناجات شعبانیه، بر اهتمام و توجه به سیره و روش نبی مکرم اسلام روح حاکم بر صلوات شعبانیه تأکید کرد و اظهار داشت: در صلوات شعبانیه با وجود مبارک امام سجاد (ع) تبیین جایگاه ولایت در مسیر بندگی به ما آموزش داده می‌شود.

وی ماه‌های رجب و شعبان را مقدمه‌ای برای حضور در ضیافت الهی دانست و اضافه کرد: در این ماه‌ها فرصت بهتری برای کسب بیش از پیش رحمت و غفران پروردگار را داریم؛ ازاین‌رو باید روح و جسم خود را بیشتر به آداب و ارزش‌های دینی مزین کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی لازمه پایبندی به سنت پیامبر را کوشش مستمر در وادی عمل صالح عنوان کرد و گفت: طلاب و روحانیان باید تلاش کنند در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی خود سبک و سیره نبوی را پیگیری کنند تا بتوانند به رسالت طلبگی خود در جامعه اسلامی عمل کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات