۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۰۲۹۴۸
نماینده آیت الله سیستانی:

جوانان نسبت به شناخت امام حسین تشنه هستند

جوانان نسبت به شناخت امام حسین تشنه هستند
نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان اینکه جوانان مورد هجمه شبهات مختلف هستند، اظهار داشت: جوانان باید نسبت به شناخت امام حسین (ع) بیشتر تلاش کنند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در مراسم اختتامیه پانزدهمین همایش بین المللی و فرهنگی «بهار شهادت» که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) در کربلا معلا برگزار شد، از همه حاضران در این همایش تقدیر و تشکر کرد و گفت: از کشورهای مختلف در همایش بهار شهادت حضور یافتند تا به این وسیله بتوانند در جهت معرفی ابعاد مختلف نهضت و زندگانی سید الشهدا (علیه السلام) قدمی بر دارند.

وی با بیان اینکه سید الشهدا (علیه السلام) جایگاه رفیعی در فطرت، قلوب و عواطف زنان و مردان جهان دارد، افزود: مباحث علمی، ولایی و اشعار بسیاری در زمینه امام حسین (علیه السلام) در پانزدهمین همایش بین المللی بهار شهادت مطرح شد که اثر بسیاری بر انسان ها که در هر نقطه از کره خاکی زندگی می کنند، دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه نهضت امام حسین (علیه السلام) باید ادامه داشته باشد، بیان کرد: همایش بهار شهادت در سالیان بعدی باید تمرکز و توجه جدی بر جوانان داشته باشد. جوانان این روزها نبض حیات و مایه تحرک جامعه هستند. شبهات فکری، عقائدی و اخلاقی بسیاری از طرف های مختلف به جوانان هجوم آورده اند بنابراین آنان نسبت به کسب معارف امام حسین (علیه السلام) تشنه هستند.

وی خواستار توجه به جوانان و ممانعت از نادیده گرفتن ارزش و امور اخلاقی شد و اظهار داشت: دشمنان با آغاز انقلاب تکنولوژی و تحت پوشش آزادی خواهی و پیشرفت، درپی غرق فطرت و نابودی اخلاق و فریب کسانی هستند که با زندگانی امام حسین (علیه السلام) آشنا نیستند.

لازم به ذکر است، جشنواره بین‌المللی سالانه «بهارشهادت» به مناسبت اعیاد شعبانیه و به همت دو آستان مقدس حسینی و عباسی در کربلا برگزار شد و محافل انس با قرآن، جلسات پژوهشی، شب شعر، محافل ادبی، فعالیت‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

ارسال نظرات