۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۶۰۲۹۷۵
با تجلیل از افراد برگزیده؛

دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی پایان یافت

دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی پایان یافت
اسامی نفرات برتر مقالات دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در اختتامیه این همایش اعلام و از آنها تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی عصر امروز در سالن همایش های بین المللی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سید محمد نقیب رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این مراسم نگاه قرآن به تاریخ را نگاهی با خط مستقیم دانست و گفت: قرآن کریم به تاریخ نگاه ارتجاعی، قهقرائی و دورانی ندارد و نگاه الهی را مطرح می کند.

حجت الاسلام محمدعلی رضایی اضفهانی رییس مدرسه عالی قرآن و حدیث المصطفی(ص) در این مراسم با بیان این که ایمان توحیدی انسان را به رضوان و رضایت الهی می رساند، گفت: کسی که رضوان الهی را دنبال کند سلامت اجتماعی، جسمانی، روانی و معنوی خواهد داشت.

همچنین رضا امانی معاون پژوهش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این مراسم از ارزیابی مقالات دوازدهمین همایش پژوهش های قرآنی در 2 سطح علمی ترویجی و علمی پژوهشی خبر داد.

نفرات برتر مقالات دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در اختتامیه این همایش که عصر امروز با حضور اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اعلام و از آنها تجلیل به عمل آمد.

دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی امسال با موضوع «قرآن کریم و ایمان به وعده های الهی» در حالی برگزار شد که تا پایان مهلت مقرر برای دریافت مقالات، قریب به 700 مقاله داخلی و خارجی از کشورهای عراق، پاکستان، عمان، لبنان، سوریه، هند، تایلند و تونس به دبیرخانه همایش ارسال شد.

از بین مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش 10 مقاله برتر بخش داخلی و 20 مقاله برتر بخش خارجی مورد تجلیل قرار گرفتند.

ایاد محمد علی الارنائوطی، سلمان باقر حبیب الخفاجی، رامین طیاری نژاد، عادل عبدالستار عبدالحسین الجنابی، هاشمیه حمید جعفر الهمدانی، اسدالله مصطفوی، مجید معارف، زینب روستایی، خلیل خلف بشیر محمد، محمد شاکرعبود الخفاجی، باسم العابدی، علی حسین غلامی بلقون آقاج، الهام جهانیان، عمار الزوینی، صالح بن خلفان محمد البراشدی و ... برخی از افرادی بودند که مقالات خود را در دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی ارائه کردند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در این همایش از کتاب مقالات سال گذشته و چکیده مقالات دوازدهمین همایش رونمایی شد./1330/ج

ارسال نظرات