۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۰۳۰۳۸
با سخنرانی آیت الله اراکی؛

پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می شود

پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می شود
دبیر پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از برگزاری این همایش با برپایی چهار کمیسیون تخصصی در روز ۲۹ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت پیش از ظهر امروز در سالن نشست های مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدصابر جعفری دبیر پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در این نشست با اشاره به اینکه در همایش امسال موضوعات مختلف و لازمی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: سال های قبل مباحثی مثل تربیت زمینه ساز، جامعه زمینه ساز و رسانه زمینه ساز ظهور را بحث کردیم و نقطه مشترک بودن همه ادیان را به بحث و گفت‌وگو نشستیم.

وی خاطرنشان ساخت: امسال موضوعی که مدت ها برای آن جلسات متعددی گرفته شد «مهدویت و چالش ها» است، یعنی آسیب هایی که در عصر غیبت امام زمان(عج) جامعه منتظران را مورد تهدید قرار می‌ دهد و اهمیت آن نیز روشن است.

حجت الاسلام جعفری با تأکید بر این که همایش امسال دو محور دارد، گفت: محور چالش های اعتقادی و فرهنگی و محور دوم چالش های اجتماعی و سیاسی خواهد بود؛ در محور اول مباحثی از جمله غفلت از مبانی و آرمان ها، شک و تردید، افول دین و ارزش ها، یأس و ناامیدی، سطحی نگری، برداشت های انحرافی، تطبیق های ناروا، تعیین وقت برای ظهور و شتاب خواهی مورد بحث و بررسی پژوهشگران قرار گرفته است.

معاون پژوهش پژوهشکده مهدویت افزود: در محور دوم نیز مقالات در حول موضوعاتی از جمله مسؤولیت گریزی، سختی ها و ناکامی ها، فتنه ها، لغزش اندیشمندان و خواص، فاصله بین عالمان و مردم، افزایش اختلافات، مدعیان دروغین، مخالفت با فعالیت های سیاسی و تشکیل حکومت و افزایش دشمنی ها به دبیرخانه همایش ارسال شده است؛ بنابراین مجموعه مقالاتی که فرصت ارائه پیدا خواهند کرد در چهار کمیسیون اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به طرح مقالات خود می پردازند.

وی با اشاره به مشکلات و سختی های موجود در کشور از جمله مباحث اقتصادی عنوان کرد: برقراری این گونه همایش ها یکی از ثمراتش امید بخشی به جامعه اسلامی است چون در مشکلات و حوادث روزگار چیزی که انسان را زنده نگه می‌ دارد بحث امید به آینده است.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: برای این اتفاق اساتید و بزرگان حوزه و دانشگاه در چندین جلسه به عنوان مجموعه علمی گفتگو کردند؛ یکی از ویژگی های این همایش به لطف امام زمان(عج) و به همت دوستان این بود که مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی عملا درگیر شدند.

وی با بیان این که فراخوان همایش شانزدهم نیز به زودی اعلام می شود، خاطرنشان ساخت: یک روز یا دو بعد از همایش چهاردهم مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی را جمع کردیم و برای همایش پانزدهم برنامه ریزی ویژه ای کردیم، چراکه اعتقاد داریم کار در زمینه مهدویت امری است که استراحت در مورد آن معنا ندارد.

دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت با تأکید بر این که مراکز علمی مختلف حوزه و دانشگاه استقبال خوبی نسبت به این همایش داشته اند، گفت: همین الان در دانشگاه امام صادق(ع) تهران جلسه پیش نشست برای همایش در حال برگزاری است که اساتید برجسته ای حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری همایش در روز پنجشنبه 29 فروردین ماه ابراز داشت: کاری که نسبت به سال قبل صورت گرفته این است که پنج عنوان کتاب به عنوان مجموعه مقالات در این همایش رونمایی می‌ شود و کتاب هایی از جمله «درس نامه مهدویت یک» و «توهم ارشاد» نیز در همایش پانزدهم رونمایی می‌ شود.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: این همایش در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می شود و سخنران مراسم افتتاحیه آیت الله محسن اراکی و سخنران مراسم اختتامیه نیز حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه خواهند بود./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات