۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۰۳۱۹۰
امام جمعه بجنورد:

امدادرسانی و جهاد با جان و مال از نشانه‌های مؤمن واقعی است

امدادرسانی و جهاد با جان و مال از نشانه‌های مؤمن واقعی است
امام جمعه بجنورد گفت: نشانه مؤمنان واقعی این است که با مال و جانشان جهاد می‌کنند و کسانی که این نشانه‌ها را داشته باشند، قرآن می‌فرماید در زمره صادقان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به ویژگی‌های مؤمنان راستین، اظهار کرد: خداوند در آیه 119 سوره توبه می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ» و تأکید می‌کند ای اهل ایمان، خداترس باشید و با مردان راست‌گوی با ایمان بپیوندید.

وی با اشاره به ضرورت در معیت صادقان بودن و حرکت همراه آن‌ها، اظهار کرد: مصداق اکمل این آیه اهل بیت هستند؛ ازاین‌رو باید ائمه اطهار الگوهای ما باشند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تبیین راهکارهای قرار گرفتن در معیت صادقان، گفت: خداوند در آیه 15 سوره حجرات مصداق صادقین را بیان کرده و فرموده است: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ۚ أُولَٰئِک هُمُ الصَّادِقُونَ».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بر اساس این آیه منحصراً مؤمنان واقعی آن کسانی هستند که به خدا و رسول او ایمان آوردند، بعداً هیچ گاه شک و ریبی به دل راه ندادند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند.

وی با بیان اینکه مؤمنان راستین کسانی هستند که پنج نشانه داشته باشند، افزود: این افراد با تمام وجود خدا را باور کرده‌اند و باید توجه داشته باشیم که باور غیر از علم است، زیرا در علم انسان موضوعی را می‌داند اما ممکن است فراموشی سراغ او بیاید ولی در باور این‌گونه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مؤمن واقعی ریب و شک و شبهه و ارتیاب و ارتداد در زندگی ندارد؛ چراکه ارتیاب و ارتداد آفت ایمان است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه سختی‌های زندگی مؤمن واقعی را از راه حق متزلزل نمی‌کند، ادامه داد: دیگر نشانه مؤمنان واقعی این است که با مال و جانشان جهاد می‌کنند و کسانی که این نشانه‌ها را داشته باشند، قرآن می‌فرماید در زمره صادقان هستند.

وی گفت: صادق کسی است که عمل او حرف وی را تأیید کرده و عمل او امضاکننده حرف و اعتقاد او است و با هم جور می‌شوند؛ ازاین‌رو هر کسی که عملش ایمان او را تصدیق کند صادق است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات