۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۰۳۲۰۳
البرادعی:

هدف از «معامله قرن» تباه کردن بقایای حقوق فلسطینیان است

هدف از «معامله قرن» تباه کردن بقایای حقوق فلسطینیان است
معاون پیشین رییس‌جمهور مصر با اشاره به اینکه هدف از طرح آمریکایی «معامله قرن» تباه کردن بقایای حقوق فلسطینیان است، خواستار اتحاد اعراب در برابر این طرح شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد البرادعی» معاون پیشین رییس‌جمهور مصر به طرح آمریکایی «معامله قرن» واکنش نشان داد.
البرادعی تأکید کرد: «معامله قرن تنها یک طرح توسعه اقتصادی اراضی اشغالی، اعطای حکومت خودگردان به فلسطینیان به جای دولت و ارائه تضمین‌هایی برای امنیت اسرائیل است».
طبق گزارش وبگاه «النشره»، البرادعی همچنین اتخاذ موضع قاطع اعراب برای مقابله با معامله قرن، طرحی که هدف از آن تباه کردن بقایای حقوق فلسطینیان است، را خواستار شد.
روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» روز یکشنبه (دیروز) در گزارشی به طرح موسوم به «معامله قرن» پرداخت و نوشت که « پیشنهاد «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا برای«معامله قرن» برای حل نزاع میان اسرائیل و فلسطینیان تعهدات عملی را برای بهبود زندگی فلسطینیان داده اما این طرح احتمالا شامل یک کشور جداگانه با حق حاکمیت کامل از سوی فلسطینی‌ها همراه نباشد.»
طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار ۶ میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوی آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است.
دولت آمریکا بیش از یک سال است که اعلام این طرح را به دلایلی به تعویق انداخته و مقام‌های آمریکایی بارها تلویحا تأخیر در اعلام این طرح را به پیروزی نتانیاهو در انتخابات پارلمانی مربوط دانسته‌اند. حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات سه‌شنبه هفته گذشته موفق شد بیشتر کرسی را در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) از آن خود کند.
ارسال نظرات