۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۰۳۲۳۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

سالکان الی الله تربیت شدگان پروردگار هستند

سالکان الی الله تربیت شدگان پروردگار هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سالکان الی الله تربیت شدگان الهی هستند، گفت: انسان می تواند مطلع الفجز هزاران خورشید آسمانی و ملکوتی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه امروز در آخرین جلسه دهه اول ما شعبان در حسینیه هدایت گفت: بر اساس گفته صاحب دلان و آنانی که دل به معارف الهیه سپردند و به‌ مقامات انسانی دست یافتند و در زمره سالک الی الله قرار گرفتند و تحت تأثیر امور باطل قرار نگرفتند، انسان موجودی است که می‌تواند هزاران خورشید آسمانی و ملکوتی از وجودش طلوع کند.

وی افزود: طلوع این نور به آن بستگی دارد که صبح صادق توحید، نبوت و ولایت ائمه اطهار(ع) در باطن او دمیده شده باشد تا هزاران خورشید از آن فجر طلوع کند؛ معارف الهیه که از وجود صاحب دلان و سالکان الی الله ظهور کرده همگی مربوط به همان صبح صادق باطن آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه انسان‌های باانصاف صداقت کلام سالکان الی الله را درک می‌کنند، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید: از سوی پروردگار به‌سوی شما نوری آمد و آن نور، قرآن مجید بود، توحید واقعی و الهی را از قرآن مجید می‌توان یافت و به دل انتقال داد، معرف این توحید واقعی خود خداوند است که به‌وسیله عباد مخلصین برای مردم تبیین می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر کسی غیر از خداوند و مخلصین درباره پروردگار سخنی به زبان بیاورد بر اساس آیات قرآن کریم آن کلام شرک و باطل خواهد بود. خداوند رسولانی را به‌سوی انسان‌ها فرستاد تا از این طریق معارف معنوی، اخلاقی و ملکوتی به انسان‌های انتقال پیدا کند.

وی افزود: پیامبر اسلام فرمودند: من همه خیر دنیا و آخرت را برای شما به ارمغان آوردم؛ همچنین به خداوند عرض کردند بارالها؛ تو دیده‌ای که من در این 23 سال رسالتم آنچه مردم را به بهشت می‌برد، گفته‌ام و آنچه مردم را از جهنم بازمی‌داشت، تذکر داده‌ام.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: خداوند می‌فرماید: ولی شما کسی است که تمام مراحل ایمان را طی کرده است؛ امام علی(ع) به‌عنوان ولی خدا لحظه‌ای از توحید، نماز و پرداخت زکات غفلت نکردند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان اگر حقیقت توحید، نبوت و امامت را به‌وسیله معارف قرآن کریم به درون خود انتقال دهد نور بی‌نهایت الهی از وجود او طلوع می‌کند. قیامت از آن‌کسانی است که نبوت و معارف الهیه در وجود آنان قرار گرفته باشد. نور الهی در قیامت مؤمنان را به بهشت هدایت می‌کند.

وی افزود: کسب مال حلال، اقامه نماز، صداقت داشتن، روزه گرفتن، گریه بر امام حسین(ع) و غیره همه از نشانه‌های انسان مؤمن است. صاحب دلان و سالک الهی تربیت‌شدگان پروردگار هستند صبح صادق درون انسان با خورشید معارف الهیه طلوع می‌کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات