۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۶۰۳۲۴۳
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی مطرح کرد؛

توجه ویژه به جوان گرایی در سیره ائمه اطهار

توجه ویژه به جوان گرایی در سیره ائمه اطهار
امام جمعه همدان گفت: انتخاب جوانی 18 ساله توسط پیامبر اسلام برای فرماندهی لشکر حضرت، دارای پیام ها و درس های زیادی به آیندگان است که باید به آن توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در جمع روسای هیئت های ورزشی، ورزشکاران و مدیران انجمن ها با تبریک میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان یادآور شد: امیدواریم روز جوان سر آغازی برای توجه بیشتر به جوانان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: در حرکت به سوی آینده نیازمند حضور پررنگ جوانان در مناصب مختلف هستیم البته باید از برکات عزیزان قدیمی و کسانی که دارای تجربه هستند نیز استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به جوانان در سیره اهل بیت هم رایج بوده است تاکید کرد: انتخاب جوانی 18 ساله توسط پیامبر اسلام به نام اسامه برای فرماندهی لشکر حضرت، دارای پیام ها و درس های زیادی به آینده گان است که باید به آن توجه کنیم.

امام جمعه همدان حضور قشر جوان و نخبه در جامعه را زمینه ساز نشاط دانست و گفت: این که در جمع جوانان حضور داشته باشیم به خودی خود نشاط آور است اما انچه جامعه را می تواند به جلو ببرد و نشاط را در جامعه رواج دهد حضور جدی جوانان در اداره کشور است.

وی با بیان این که جنگ را جوانان اداره کردند بیان داشت: شهید باقری در زمان جنگ تنها 22 سال سن داشت اما با ارائه طرح ها و نقشه های بسیار دقیقی که تحسین تمام بزرگان نیروهای مسلح کشور را همراه داشت توانست باعث چندین پیروزی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: نه تنها در جنگ بلکه پس از آن و در دوران سازندگی هم این جوانان بودند که پیشرفت کشور را رقم زدند و همان طور که حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب به توجه به جوانان تاکید دارند، ما موظفیم که راه را برای حضور جوانان هموار کنیم.

وی یادآور شد: تنها با سر دادن شعار جوان گرایی نمی توانیم کار را پیش ببریم بلکه باید از اندیشه های جوانان که توانایی بن بست شکنی در مشکلات را دارا هستند استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم روز جوان زمینه ای شود برای حضور جدی جوانان در تمام عرصه ها چرا که با جدی گرفتن فکر و اندیشه جوانان است که رونق تولید محقق می شود و می توانیم بر تحریم ها غلبه کنیم.

وی با تبریک روز 29 فروردین به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: چه کسی تصور می کرد که با وجود تمام تحریم ها بتوانیم در زمنیه های موشکی و دفاعی به این اندازه رشد کنیم و امروز جز کشورهای قدرتمند در دنیا معرفی شویم.

امام جمعه همدان در پایان استان همدان را دارای ظرفیت های بسیار زیادی عنوان کرد و گفت: در این مدت کوتاهی که در استان همدان حضور دارم با جوانانی برخورد کردم که نه تنها بسیار خوش فکر هستند که در حد یک نخبه می توان به آنها امید داشت./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات