۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۰۳۳۱۴

ترامپ طرح کنگره برای پایان دادن به حمایت از تجاوز به یمن را وتو کرد

ترامپ طرح کنگره برای پایان دادن به حمایت از تجاوز به یمن را وتو کرد
ريیس جمهور آمریکا بار دیگر با طرح کنگره برای پایان دادن به حمایت این کشور از تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به خاک یمن مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا طرح کنگره در خصوص قطع حمایت ایالات متحده از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را وتو کرده است.

این دومین بار در سال جاری میلادی است که ترامپ با طرح کنگره برای خروج آمریکا از جنگ یمن مخالفت می کند.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مجلس سنا اعلام کرد: ترامپ قطعنامه مصوب کنگره را غیرضروری دانسته و بر این باور است که این قطعنامه تاثیر منفی بر سیاست خارجی آمریکا خواهد داشت.

این قطعنامه از دولت ترامپ خواسته بود تا ظرف مدت 30 روز به کلیه حمایت‌ها و پشتیبانی هاب نظامی و لجستیک از ائتلاف سعودی که در حال جنگ با یمن هستند، پایان دهد.

این قطعنامه اوایل ماه جاری میلادی با 247 رای موافق در برابر 175 رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود. سنا نیز با 54 رای موافق در برابر 46 رای مخالف این قطعنامه را تصویب کرده است.

نه سنا و نه مجلس نمایندگان آمریکا آراء کافی برای رد وتوی ترامپ را در اختیار ندارند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: این قطعنامه غیر ضروری است و یک تلاش خطرناک برای تضعیف قدرت و اختیارات قانونی رییس جمهور آمریکا است، این قطعنامه زندگی و جان شهروندان آمریکایی را به خطر می اندازد؛ هم در امروز و هم در آینده./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات