۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۰۳۳۴۸
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

مسؤولیت پذیری و نظم عوامل مهمی در رشد و موفقیت طلاب است

مسؤولیت پذیری و نظم عوامل مهمی در رشد و موفقیت طلاب است
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، مسؤولیت پذیری و نظم را عوامل مهمی در رشد و موفقیت طلاب دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز به کار طرح میثاق طلبگی دو در رامسر گفت: طرح میثاق طلبگی در راستای برنامه معاونت تهذیب و تربیت کشور و بر اساس مصوبه شورای عالی حوزه در چهار محور امروز آغاز شده است.
 
وی توجه به آداب، اخلاق و زی طلبگی را نخستین محور دوره میثاق طلبگی دو عنوان کرد و افزود: کسانی که در مسیر و فضای حوزه به منظور تعلیم و تربیت قرار گرفتند باید ببیند در هفت ماهی که از این حضور آن‌ها در حوزه گذشته چه میزان سلوک طلبگی در منش، روش و رفتار آن‌ها تأثیر گذاشته است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که مسؤولیت پذیری و نظم در رشد و موفقیت طلاب بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که از لحاظ علمی بسیار سطح بالایی داشته باشد، اما منظم نباشد این نقص بزرگی است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، بحث قرائت نماز و قرآن را دومین محور مباحث مطرح شده در طرح میثاق طلبگی دو عنوان کرد و بیان داشت: در قرائن نماز طلبه باید از پنج نمره حداقل چهار نمره را کسب کند در قرائت قرآن نیز از ۱۵ نمره حداقل باید ۱۰ نمره را کسب کند.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب باید کل اذکار نماز و ذکر‌های واجب و مستحب را قرائت تا اساتید آن را مرود ارزیابی قرار دهند، گفت: با توجه به این که یکی از وظایف مهم طلاب در آینده اقامه نماز است توجه به صحت این امر موضوعی بسیار ضروری است که در این دوره مورد توجه قرار خواهد گرفت.
 
وی با بیان این که طلاب باید نسبت به اقامه و صحت نماز دقت و توجه بیشتری داشته باشند، بیان داشت: حتی مراجع تقلید نیز نماز خود را ارزیابی می‌کنند و این نشان دهنده دقت و اهمیت آن‌ها به مسأله قرائت نماز بوده است.
 
حجت الاسلام طبرسی، بحث احکام را سومین موضوع مورد طرح در این دوره عنوان کرد و گفت: در طول هفت ماه گذشته طلاب دروس فقهی را در سطح مدارس خود آموزش دیدند که مهم‌ترین مباحث در این دروس مربوط به طهارت و نماز است که مورد سؤال اساتید این دوره خواهد بود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، محور چهارم را انگیزه طلبگی دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در این دوره تقویت خواهد شد انگیزه طلبگی است.
 
وی به فلسفه نامگذاری این دوره به عنوان دوره میثاق طلبگی اشاره کرد و گفت: کسی که می‌خواهد طلبه شود قبل از شروع سال تحصیلی یک دوره کوتاه مدتی را در فضای حوزه باید آداب، اخلاق و مسائل تربیتی را آموزش ببیند تا هم خودش را ارزیابی کند و هم مدیران مدارس نیز طلاب حاضر در این دوره را مورد ارزیابی قرار دهند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات