۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۰۳۳۷۹
فرماندار ویژه شهرستان ری:

مسؤولان به دور از مسائل سیاسی برای استقلال شهرری چاره اندیشی کنند

مسؤولان به دور از مسائل سیاسی برای استقلال شهرری چاره اندیشی کنند
جمالی پور گفت: استقلال ری از تهران مطالبه حق مردم این شهرستان است که مسؤولان باید به دور از مسائل سیاسی به این خواسته جامه عمل بپوشانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور فاطمه ذوالقدر، فریده اولاد قباد، مصطفی کواکبیان، محمدرضا بادامچی و ابوالفضل سروش با فرماندار، شهرداران، بخشداران و اعضای شورای اسلامی شهر و بخش شهرستان ری در فرمانداری ری برگزار شد.

فریده اولادقباد گفت: 50درصد از مدارس استان تهران فرسوده است و نیاز به تخریب و بازسازی دارد که مدارس شهرستان ری نیز وضعیت خوبی ندارند از این رو با مدیرکل نوسازی و تجهیزات استان تهران جلسه ای تشکیل دادیم و خواستیم که براساس نیازها شهرها را اولویت بندی کند که شهرستان ری در اولویت قرار دارد. 

وی با بیان اینکه بر اساس منطقه فرهنگی محل سکونت مطالبات مردم متفاوت است، تصریح کرد: در بازدیدی که از درمانگاه های بخش فشافویه داشتیم کمبود پزشک متخصص مشهود بود و گاهی نبود پزشک متخصص باعث از دست دادن جان بیماران می شود.

اولادقباد اضافه کرد: همه پزشکان نباید در شهر تهران متمرکز باشند و باید در همه شهرستان ها توزیع شوند که این موضوع را از وزارت بهداشت پیگیری کردیم و کمیته بهداشت و درمان فراکسیون زنان نیز این موارد را پیگیری می کند.

هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: طبق اصل یکصدم قانون اساسی همه شهرها باید شهردار و شورا داشته باشند اما این مساله که حق قانونی مردم ری است در مورد شهرری اجرا نشده است.

وی افزود: طرح درخواست مدیریت شهری مستقل برای شهرری با 40 امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شده است که امیدوارم این مطالبه برحق مردم ری خارج از دعواهای سیاسی و بحث های حاشیه ای به نتیجه برسد و پس از چندین سال شهرداری و شورای مستقل برای ری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه عوارض ارزش افزوده پالایشگاه تهران تا امروز ناعادلانه در بین شهرستانهای استان تهران توزیع می شد، تصریح کرد: طبق دستور اخیر محیط زیست، از این پس 50درصد از عوارض پالایشگاه به دلیل آلودگی هایی که بر آب، منابع زیرزمینی و هوای شهرستان ری تحمیل می کند به شهرستان ری اختصاص می یابد و 50درصد دیگر مابین شهرستان ری، باقرشهر و شهرستانهای پیرامون پالایشگاه توزیع خواهد شد./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات