۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۰۳۴۳۲
استاندار همدان:

ارتش در قلب ملت ایران جای دارد + فیلم

ارتش در قلب ملت ایران جای دارد + فیلم
شاهرخی گفت: ارتش در قلب ملت ایران جای دارد چرا که پس از اعلام موضع حضرت امام بر لزوم حفظ ارتش مردم به خیابان‌ها آمدند و شعار ملت فدای ارتش و ارتش فدای ملت سر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، مهندس سید سعید شاهرخی استاندار همدان صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان همدان که به مناسبت 29 فروردین روز ارتش برگزار شد با بیان این که ارتش یکی از بازوان توانمند امام خمینی (ره) بود یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با تمام توان در تلاش بودند تا با نقشه های خود انحلال ارتش را رقم بزنند.

وی افزود: ارتش در قلب ملت ایران جای دارد چرا که دیدیم پس از اعلام موضع  حضرت امام مبنی بر لزوم حفظ ارتش مردم به خیابان‌ها آمدند و شعار ملت فدای ارتش و ارتش فدای ملت سر دادند.

شاهرخی به خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته اشاره کرد و گفت: ارتش از همان روز اول با توجه به نقش کلیدی که در قانون اساسی برای این نهاد نوشته شده بود توانست به خوبی به وظیفه خود عمل کند.

وی تاکید کرد: پاسداری از استقلال کشور، حفظ تمامیت ارضی کشور و پاسداری از نظام اسلامی سه وظیفه مهم ارتش می باشد که با موفقیت هر یک از آنها را اجرایی کرده است.

استاندار همدان با بیان این که ارتش از ابتدا در کنار مردم ایستاد خاطر نشان کرد: زمانی که دشمنان نقشه کودتا را طراحی کردند این همافران نیروی هوایی ارتش بودند که با تجدید بیعت با امام خمینی (ره) شرایط را به نفع مردم تغییر دادند.

وی تصریح کرد: ارتش در تمام صحنه ها خوش درخشیده است و هر جا که به حضور آنها نیاز بوده با تمام قدرت نقش آفرینی کرده اند و با اقدامات خود کاری کردند که تا همیشه در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند.

شاهرخی با تشکر از ارتش به خاطر امداد رسانی به مردم سیل زده یادآور شد: این یگان نظامی در حوادث هولناک یک سال گذشته از جمله زلزله کرمانشاه یا سیل چند روز گذشته در برخی از نقاط کشور با خدمت ‌رسانی به موقع به مردم آسیب دیده نقش بی ‌بدیلی را ایفا کردند.

وی تاکید کرد: خدمت رسانی به موقع ارتش و پیشتازی آن‌ها در کمک رسانی به مردم بود که سبب شد رهبر معظم انقلاب در سخنان روز گذشته خود از اقدامات این نیرو تجلیل کنند.

استاندار همدان به خدمات ارتش اشاره کرد و گفت: خم شدن آن افسر ارتشی در میان مردم سیل زده برای این که افراد ناتوان بتوانند با پا گذاشتن روی شانه‌های او از مسیر عبور کنند اقدامی کم نظیر بود که کمتر می توانیم نمونه آن را در جهان ببینیم.

وی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را یکی از قدرت های جهان عنوان کرد و افزود: بصیرت و توانمندی امروز نیروهای نظامی ما شرایطی را فراهم کرده است که دشمن حتی جرات تعرض به کشور را ندارد.

شاهرخی با بیان این که بیشتر مسؤولان همدانی مردم را ولی نعمت خود و خود را خدمتگزار مردم می‌دانند، یادآور شد: از نیروهای نظامی و انتظامی استان به ویژه سپاه پاسداران برای کمک ‌رسانی به مردم تشکر می‌کنم چرا که با وجود آن که استان همدان به لحاظ بارش‌ دومین رتبه را در کشور داشت اما توانستیم با همدلی سبب شویم کمترین خسارات به استان وارد شود./979/پ310/ب1

تعداد بازدید : 2
هادی شاملو
ارسال نظرات