۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۰۳۵۱۲

دیدار معاون وزیر ارشاد و رییس سازمان حج و زیارت با آیت الله کعبی

دیدار معاون وزیر ارشاد و رییس سازمان حج و زیارت با آیت الله کعبی
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت از قرارگاه مردمی امام حسین(ع) بازدید و با آیت الله کعبی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت به همراه معاونان این سازمان از قرارگاه مردمی امام حسین (ع) (امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان) بازدید و با حضرت آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان و متولی این قرارگاه دیدار و گفتگو کرد.

در این بازدید حضرت آیت الله کعبی، نماینده مردم خوزستان و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم با تقدیر از صبوری و مقاومت مردم غیور خوزستان و همکاری همه دستگاهها در کم کردن آلام مردم، به ارائه تحلیلی از وضعیت بحران سیل و دلایل و راهکارهای برئم رفت از این بحران پرداخت.

وی تصریح کرد: سیل اخیر سیلی ویرانگر بوده اما مردم شریف خوزستان مثل گذشته با خلق حماسه، فعالیتهای یادماندی از خود به یادگار گذاشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: در راستای کمک علمی به حل این بحران از همان ساعات اولیه قرارگاه مردمی امام حسین ع را با هدف امدادرسانی به سیل زدگان در شش کمیته کمیته‌ ی پشتیبانی و تغذیه، کمیته ی گروه های جهادی، کمیته ی بهداشت و درمان، کمیته ی فنی، کمیته ی نیاز سنجی، کمیته ی ارتباطات، کمیته ی حمل و نقل راه اندازی کردیم .

آیت الله کعبی اداده داد: یکی از مهمترین این کمیته ها کمیته فنی و کارشناسی قرارگاه مردمی امام حسین (ع) است که  با حضور جمعی از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاههای برجسته استان از جمله دانشگاه شهید چمران، مدیران برجسته اجرایی، کارشناسان فنی و .. در حوزه های آب، سد و نیروگاه، زمین شناسی، نفت، محیط زیست، عمران و ... تشکیل شده و با برگزاری ساعتها جلسه کارشناسی و بازدیدهای مستمر میدانی، دو طرح مهم شامل:  «طرح جامع کنترل سیلاب در جلگۀ خوزستان» و نیز « پیشنهادات در خصوص تخلیه آب مناطق سیل زده» ارائه داده که بحمدالله در کم کردن آلام مردم بسیار مفید و اجرایی بوده است.

وی افزود: پیشنهادات سازنده و دقیق این کمیته باعث شد تا دکتر هاشم بالدی، از کارشناسان فنی این کمیته با حکم استاندار خوزستان به عنوان نماینده این قرارگاه به عضویت شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان منصوب شود. همچنین در این دیدار دکتر رشیدیان معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت با تقدیر از این قرارگاه مردمی موثر،  به بیان عملکرد این سازمان در استان خوزستان و استفاده از ظرفیت کاروان های حج در خدمت رسانی به سیل زدگان پرداخت.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات