۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۰۳۶۷۷
به همت متولیان موقوفات استان تهران؛

کمک‌های مردمی برای سیل زدگان استان خوزستان ارسال شد

کمک‌های مردمی برای سیل زدگان استان خوزستان ارسال شد
به همت متولیان موقوفات استان تهران، کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی برای کمک به سیل زدگان استان خوزستان ارسال شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، مجتبی عبدالهی مدیر کل اوقاف تهران در مورد ارسال کمک‌های متولیان موقوفات استان تهران به استان خوزستان اظهار داشت: باتوجه به تصمیماتی که در ستاد کمک‌رسانی به سیل‌زده‌های استان‎های خوزستان و لرستان گرفته شد، قرار براین شد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به عنوان پشتیبان این دو استان باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس در تمام امامزادگان نسبت به نصب پلاکارت و جایگاه ویژه و همچنین اطلاعات‌ رسانی لازم برای جمع‌آوری کمک به هموطنان اتفاقات خوبی رخ داد، ضمن اینکه تمام همکاران ما نیز با تلاش شبانه‌روزی در کنار هموطنان عزیز به جمع‌آوری و اطلاع‌‍‌رسانی در این راستا پرداختند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران تاکید کرد: تا به حال چندین نوبت کمک‌ها نیز به استان لرستان و خوزستان ارسال شده است. همچنین چندین کار خوب نیز اتفاق افتاده است که براساس آن در یک جلسه‌ای که با متولیان موقوفات برگزار شد یک همیت و همدلی رخ داد که براساس آن یکسری اقلام به مناطق سیل‌زده ارسال شود.

عبدالهی یادآور شد: نمونه این کمک‌رسانی‌ها شامگاه چهارشنبه (۲۸ فرودین‌ماه) است که به ترتیب یکسری مبالغ نقدی و غیرنقدی به استان خوزستان ارسال خواهد شد. موقفات باتوجه به نیازمندی‌هایی که مطرح بود و از خوزستان به ما اطلاع‌رسانی شد اقلامی را تهیه و به این استان ارسال کردند.

وی افزود: در جلسه‌ای که با متولیان ۴۰ موقوفه برگزار شد در حدود ۱۰ موقوفه مشارکت داشته و کمک‌های موجود را تهیه و ارسال کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در مورد کمک‌رسانی به استان گلستان خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت مشترک در همه استان‌ها فعالیت خوبی داشته، ولی ریاست سازمان تاکید داشت این موضوع اطلاع‌رسانی نشود و یا منبع اطلاع‌رسانی آن سازمان اوقاف نباشد.

عبدالهی بیان کرد: تمام سازمان‌های اوقاف در استان‌های کشور نقش خوبی را ایفا کردند و تمام امامزادگان ما در سراسر کشور به خصوص در گلستان کار کمک‌رسانی کردند و اسکان خانواده‌ها را داشته و تمام امامزادگان در گلستان و شرق مازندران شروع به اسکان و پخت غذا کردند و هرآنچه در توان داشته گذاشتند.

وی اضافه کرد: در این میان قرار است استان تهران معین استان خوزستان و لرستان باشد این بدین معنا نیست که استان‌ها دیگر فعالیت ندارند بلکه سایر استان‌های ما نیز معین چند استان هستند و ما هم این دو استان را داریم و این روند ادامه خواهد داشت.
 
کمک به سیل‌زدگان یک حرکت خودجوش بین متولیان موقوفات بوده است

در حاشیه این کمک‌رسانی نیز حجت‌الاسلام سید مهدی گنجیانی، رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز گفت: باتوجه به اینکه بحث کمک به سیل‌زدگان استان خوزستان یک حرکت خودجوش بین متولیان بوده است طی یک جلسه که به پیشنهاد خود متولیان برگزار شد قرار بر این شد که یکسری اقلام و کمک‌های نقدی جمع‌آوری و بین مردم خوزستان و لرستان توزیع گردد.

حجت‌الاسلام گنجیانی ادامه داد: باتوجه به اینکه رسالت ذاتی ما ارتباط با متولیان است یک جلسه‌ای تشکیل و تعدادی از متولیان سطح شهر تهران حضور پیدا کردند که چنانچه تمام متولیان می‌توانستند حضور پیدا کنند امروز کمک‎های بیشتری جمع آوری می‌شد.

وی تصریح کرد: تعداد محدودی از متولیان باتوجه به فرصت زمانی کمی که وجود داشت تصمیم گرفتند اقلام و کمک‌هایی را به استان خوزستان و لرستان ارسال کنند و باید اشاره کرد که از از ابتدا تا پایان تمام کمک‌ها توسط خود متولیان بوده و حتی ارسال و پخش آن نیز توسط این متولیان انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام گنجیانی ابراز داشت: طبق اطلاعات که متولیان ارائه کردند با همکاری بخش فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان خوزستان و هلال احمر هماهنگی‌های لازم انجام شده و این کمک‌ها با اشراف کامل هلال احمر در این استان توزیع خواهد شد.

همچنین آقای تورانی نماینده منتخب متولیان استان تهران نیز در حاشیه این کمک‌رسانی گفت: این کمک‌ها توسط موقوفات استان تهران توسط متولیان جمع‌آوری شده است و کالا‌ها به ترتیب فرش ماشینی، پتو، تشک، بالش، ملحفه و کالا‌های بهداشتی مخصوص کودکان و بانوان مناطق سیل‌زده استان خوزستان است که به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان ارسال می‌شود و در آنجا با هماهنگی این سازمان و نماینده متولیان در این استان توزیع خواهد شد. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات