۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۰۳۷۰۲
حجت الاسلام علوی تهرانی:

تنها راه نجات از فتنه ها پناه بردن به ائمه اطهار است

تنها راه نجات از فتنه ها پناه بردن به ائمه اطهار است
استاد حوزه علمیه فتنه دجال را بزرگ‌ترین خطر آخرالزمان دانست و گفت: تنها راه نجات از این فتنه پناه بردن به مکتب ائمه اطهار(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امیر(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ظهور امری قطعی و حتمی است.

وی افزود: آخرالزمان از هنگامی آغاز شد که پیامبر اسلام متولد شدند، با توجه به بشارت سایر ادیان در آخرالزمان دو اتفاق بعثت و ظهور امام زمان(عج) قطعی است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه هیچ انسانی از زمان ظهور اطلاع ندارد، عنوان کرد: اگر کسی برای ظهور وقت تعیین کند طبق صریح روایات آن سخن را باید تکذیب کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امر ظهور علائمی وجود دارد، اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) برای ظهور علائمی را بیان فرمودند اما برای هیچ کدام نفرمودند که با تحقق این علائم امر ظهور در چه زمانی خواهد بود بنابراین علائم ظهور تنها به نزدیک شدن امر فرج اشاره می‌کند.

وی فتنه دجال را از علامات ظهور برشمرد و گفت: طبق صریح روایات از روزی که خداوند آدم را خلق کرد و تا روزی که قیامت برپا شود هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از فتنه دجال نیست؛ لازم به ذکر است که در تمام ادیان ابراهیمی به دجال اشاراتی شده است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه دجال با توجه به معنای لغوی عرب به انسان دروغگویی اطلاق می‌شود که باطل را بزک کرده و حق جلوه می‌دهد، ابراز کرد: در مباحث مهدویت، سه نظریه درباره دجال مطرح می‌شود؛ ابتدا دجال به افراد دروغگویی گفته می‌شود که با دین‌سازی مردم را از اسلام دور می‌کنند، دوم دجال را نام شخص می‌دانند و سوم دجال را یک جریان فکری معرفی می‌کنند که طاغوت مصداقی از آن است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در این سه نظریه یک نقطه مشترک وجود دارد و آن خصوصیات دجال است که اگر انسان آن خصوصیات را بشناسد می‌تواند خود را از فتنه دجال دور کند.

وی افزود: امام علی(ع) بعد از جنگ جمل در توصیف ویژگی‌های دجال فرمودند علامات دجال قدم به قدم رخ می‌دهد، زمانی که مردم نماز را بمیرانند، تضییع امانت کنند، دروغ را مجاز بشمارند، رباخوار شوند، رشوه بگیرند، به خاطر دنیا دین‌فروشی کنند، انسان‌های نادان بر مسند حکومت بنشینند، قطع رحم باب شود و اهل خونریزی زیاد رخ دهد می توان گفت این امور از خصوصیات دجال است.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: همچنین فرمودند انسان‌های صبور احمق شناخته شوند، ستمکاران مورد احترام قرار گیرند، وزرای آنان اهل ظلم باشند، ثروتمندان خیانت کنند، قاریان اهل فسق شوند، شهادت دروغ داده شود، انجام گناه علنی باشد و گناه و طاغوت رواج یابد، اینان از خصوصیات جریان فکری دجال است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه نجات و فرار از دجال پناه بردن به علی و آل علی است بنابراین باید بحث امامت جدی گرفته شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات