۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۰۳۸۲۵
حجت الاسلام والمسلمین نبوی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

فعالیت های معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه در کمک رسانی به سیل زدگان

فعالیت های معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه در کمک رسانی به سیل زدگان
معاون تبلیغ حوزه های علمیه فعالیت های مبلغان این معاونت در امداد رسانی به سیل زدگان را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به فعالیت های این معاونت در امداد رسانی به سیل زدگان اخیر اظهار داشت: روحانیون و مبلغان نیز همچون سایر اقشار جامعه بسیجی وار به این مناطق رفته و تلاش کردند که از بار مشکلات مردم کم کنند.

وی افزود: مبلغان معاونت تبلیغ حوزه عمدتا در مناطق مختلف کشور ثابت هستند که تعداد آنها به 3300 نفر می رسد و نزدیک به 3200 طلبه در طرح هجرت ویژه مدارس امین داریم که عده ای از همین طلاب در مناطق سیل زده هستند و دائما به مردم خدمت رسانی می کنند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با بیان این که خانه و زندگی بسیاری از همین طلاب به دلیل سیل خراب شده است، گفت: ما در استان گلستان در همان روزهای اول از جمله دوم فروردین ماه یک گروه چهل نفره از مبلغان اعزام کردیم که این تعداد نیز از مبلغان ثابت و طرح هجرت بودند و در این مناطق فعالیت های گسترده ای انجام دادند.

وی تصریح کرد: طلاب و مبلغان معمولا محور کار هستند، همچنانکه در همین سیل های اخیر مدارس علمیه سراسر کشور نیز در حد توان طلاب خود را به مناطق اعزام کرده و خدمات گرانسنگی را ارائه کردند که جا دارد از مدیریت حوزه بابت تغییر در برگزاری دروس و زمان امتحانات برای حضور طلاب در مناطق سیل زده تقدیر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی تصریح کرد: بخش عمده ای از افرادی که بسیجی وار به مناطق سیل زده کشور رفتند از طلاب بودند، چراکه بخش محدودی از آنها با لباس روحانیت شرکت داشتند ولی بخش عمده ای از طلاب بدون لباس روحانیت در این مناطق بودند که از این جهت طلبه بودن آنها مشخص نبود.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه در ادامه با بیان این که اعزام های تبلیغی این معاونت کوتاه مدت و موقتی نیست، بیان داشت: اعزام های ما یا به صورت دائمی و یا به صورت طرح هجرت است، به همین جهت عمده طلابی که از طرف این معاونت مشغول فعالیت هستند از خود مبلغان مناطق سیل زده به شمار می روند و فعالیت اصلی آنها نیز عمدتا امداد و نجات و تمیزکردن خانه ها از گل و لای است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته غیر از امداد و نجات، کارهای فرهنگی و تبلیغی نیز از سوی این مبلغان برای مردم مناطق سیل زده در نظر گرفته شده است که از جمله آنها برنامه هایی ویژه برای جلوگیری از افسردگی کودکان بوده اما عمده تلاش دوستان مبلغ ما کمک های فیزیکی برای نجات مردم بوده است./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
درباره حضور نیروهای مردمی دیگر کشورهای مسلمان در امدادرسانی به سیل زده ها اطلاع رسانی نمایید.
0
0