۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۰۴۰۷۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

۱۱۰ وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید

۱۱۰ وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به ثبت ۱۱۰ وقف جدید در استان در سال ۹۷، گفت: در یک ماه گذشته هم ۹ وقف به ارزش بیش از هشت میلیارد تومان ثبت شد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته 9 وقف به ارزش 8 میلیارد تومان در خراسان شمالی به ثبت رسید، افزود: نخستین وقف سال جاری در روستای مایوان از توابع شهرستان فاروج به ارزش تقریبی 100 میلیون تومان به ثبت رسید.

وی به آمار موقوفات ثبت‌شده در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال 97 درمجموع 110 وقف در سامانه جامع موقوفات استان ثبت شد.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی ارزش اموال وقف شده در سال گذشته را سه میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: توسعه مسجد و امامزاده بیشترین هدف وقف کنندگان بوده؛ به‌گونه‌ای که نیمی از موقوفات استان با این هدف انجام شده است و پس از آن امور قرآنی و مذهبی هر کدام با 15 درصد و امور خیریه و حوزه‌های علمیه هر یک با 10 درصد در رتبه‌های بعدی قرار داشت.

به گفته وی سال گذشته در حوزه سلامت و بهداشت و امور فرهنگی نیز موقوفات جدیدی به ثبت رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: شهرستان‌های بجنورد، شیروان و فاروج بیشترین موقوفات را در سال گذشته داشتند.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی کشف و ثبت ۴۸ موقوفه مجهول در سال گذشته را از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل در سال گذشته برشمرد و اظهار داشت: در سال 97 درمجموع 30 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره و 7 میلیارد و 25 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض در جهت بهسازی مساجد و امامزاده‌های استان اعطا شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دوره‌های مشاوره‌ای برای خیران اظهار امیدواری کرد که با این برنامه‌ها شمار موقوفات قرآنی در خراسان شمالی افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خاتمه گفت: در حال حاضر درمجموع پنج هزار و 619 موقوفه و یازده هزار و 699 رقبه در این استان به ثبت رسیده است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات