۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۸
کد خبر: ۶۰۴۲۳۱
حجت الاسلام رضوی مهر:

روحانیت باید در تحقق گام دوم انقلاب پیشگام باشند

روحانیت باید در تحقق گام دوم انقلاب پیشگام باشند
استاد حوزه تأکید کرد: حوزه و روحانیت باید در تحقق گام دوم انقلاب پیشگام باشند و در راه شکوفایی حوزه ای که جهان اسلام را پیشوایی می کند قدم بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر استاد حوزه علمیه قم در دیدار طلاب و اساتید همدانی حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله نوری همدانی با تجلیل از شخصیت این مرجع تقلید گفت: حضرت آیت الله نوری همدانی 70 سال در حوزه تدریس کردند و شاگردان بسیاری را تربیت کرده اند.

وی افزود: ایشان شخصیتی برجسته در حوزه های علمیه و ثمره مکتب علمی و عملی حضرت امام هستند،  حضرت آیت الله نوری همدانی شخصیت های بزرگی مانند آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و آیت الله محقق داماد را درک کردند و از این بزرگان بهره ها بردند.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: این مرجع معظم تقلید شاگردان بسیاری تربیت کردند که هر کدام امروز سکاندار مسؤولیتی در گوشه ای از جهان اسلام هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با ارشادات و هدایت های مرجع عظیم الشأن تشکیل اساتید و طلاب همدانی تشکیل شد تا مسائل انقلاب و حوزه های علمیه پیگیری شود، امیدواریم که با رهنمودهای ایشان بتوانیم برنامه های این تشکل را به خوبی پیگیری کنیم.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان این که حوزه و روحانیت هیچگاه نمی تواند نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت باشد، ابراز داشت: شخصیت حضرت آیت الله نوری از افتخارات استان همدان است که در برهه های گوناگون انقلاب نقش های بسیار مهمی ایفا کردند.

وی عنوان کرد: استان همدان 110 شهید روحانی در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده و بیش از 200 طلبه جانباز تقدیم انقلاب کرده است و 8 هزار شهید از این استان تقدیم انقلاب و اسلام شده اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های تشکل اساتید همدانی خاطرنشان کرد: امور مختلف علمی و فرهنگی و هدایت تحصیلی طلاب از وظایف این تشکل است، با بیانیه گام دوم انقلاب که استراتژی علمی، سیاسی و بصیرت افزا است باید جلسات متعددی را تشکیل دهیم و عالمانه در آن ایده و نظریه پردازی کنیم.

وی اضافه کرد: حوزه و روحانیت باید در تحقق گام دوم انقلاب پیشگام باشند و در راه شکوفایی حوزه ای که جهان اسلام را پیشوایی می کند قدم بردارند چرا که امروز وقتی استکبار حرکت وسیع تمدن اسلامی و رهبری بی نظیر رهبر معظم انقلاب را می بیند خاستگاه آن را حوزه علمیه قم می داند و توطئه چینی می کند.

محمد قمین
ارسال نظرات