۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۴۱۶۸
آیت الله سعیدی:

طلاب در راستای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کنند

طلاب در راستای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کنند
امام جمعه قم با اشاره به ضرورت تقویت روحیه انقلابی در حوزه علمیه قم گفت: طلاب باید از حزب گرایی پرهیز کرده و تنها در راستای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عصر امروز در جلسه مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد که در سالن امام خامنه ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه هیأت مدیره در یک مجموعه از بالاترین جایگاه برخوردار است، گفت: هیأت مدیره کلیه امور اجرایی و عملیاتی را بر عهده دارد و در میان ارکان دیگر از جایگاهی ارزشمند بهره مند است.

وی ادامه داد: مجموعه طلاب فرزندان شاهد از مجمع عمومی، بازرس قانونی و هیأت مدیره تشکیل می شود و با توجه به جایگاه با اهمیت هیأت مدیره، کسانی باید برای این زمینه انتخاب شوند که قدرت برون رفت از مشکلات را دارا بوده و شایسته باشند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: در انتخاب افراد برای سپردن مسؤولیت به آن ها نباید به صورت احساسی عمل کرد، بلکه باید شایسته گزینی را مد نظر قرار داد؛ یکی از اشتباهاتی که ما با آن مواجه هستیم این است که مسؤولیت ها را به کسانی می سپارند که بسیار پر مشغله هستند و نمی توانند به همه مسؤولیت های خود رسیدگی کنند؛ کسانی باید در هیأت مدیره ها قرار گیرند که پایبند و ملتزم به مسأله ولایت فقیه بوده و همواره در راستای دفاع از خون شهدا تلاش کنند.

امام جمعه قم ابراز داشت: کسانی که برای انتخاب هیأت مدیره مجموعه طلاب و فضلای فرزندان شاهد رأی می دهند باید به کسانی رأی دهند که درراستای اهداف مقدس و کلان این مجموعه حرکت کنند؛ کسانی که در این مجموعه برای خدمت آماده می شوند آمادگی سیاسی لازم را داشته باشند و در موضع گیری های آینده از تندی و شتاب زدگی و همچنین از کندی و عقب ماندگی پرهیز کرده و میانه رو باشند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت روحیه انقلابی در حوزه علمیه قم افزود: یکی از دغدغه های رهبری حفظ روحیه انقلابی در حوزه علمیه قم است و طلاب فرزند شاهد باید سرآمد جریان انقلابی در حوزه باشند؛ امروز طلاب باید از حزب گرایی پرهیز کرده و تنها در راستای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کنند.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: مهارت تصمیم گیری، مهارت گفت وگوی سازنده و مؤثر با افراد مجموعه، توانایی جسمی، فکری و معنوی، مهارت پیشبرد اهداف مجموعه و مواردی از این دست از جمله ویژگی ها و شاخصه های انتخاب یک هیأت مدیره است.

نماینده ولی فقیه در قم در پایان یادآور شد: ما باید افرادی را برای مدیریت انتخاب کنیم که از شایستگی لازم برخوردار باشند و بر حجم مشکلات و گرفتاری های موجود نیفزاید./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات