۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۰۴۲۵۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

سایش‌های اعتقادی و ریزش‌های اخلاقی مهم‌ترین تهدیدهای جامعه اسلامی

سایش‌های اعتقادی و ریزش‌های اخلاقی مهم‌ترین تهدیدهای جامعه اسلامی
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در عصر فعلی سایش‌های اعتقادی و ریزش‌های اخلاقی مهم‌ترین تهدیدهای جامعه اسلامی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه، به تبیین نقش و رسالت طلاب و روحانیان در جامعه دینی پرداخت.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی یکی از این خدمات ارزنده روحانیان، تبلیغ در مناطق مختلف است، اظهار کرد: اکنون شرایط تبلیغ برای روحانیان و طلاب به‌خوبی فراهم است؛ در حالی که در دوران رژیم ستم‌شاهی اصلاً چنین فرصت و امکاناتی برای تبلیغ نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به جهاد تبلیغی روحانیت در مناطق مختلف، گفت: اگر می‌بینیم عده‌ای شیعه در گوشه‌ای از کشور قرار گرفته‌اند باید به سراغ این افراد برویم و آن‌ها را با آموزه‌های اسلامی آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه رهبری سایش اعتقادی و ریزش اخلاقی را ازجمله تهدیدهای جامعه اسلامی برشمردند، افزود: نکته‌های رهبری در لابه‌لای بیانیه گام دوم انقلاب جای بررسی و بحث فراوان دارد که باید از سوی متولیان آن به‌ویژه طلاب و روحانیان پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دهه پنجم انقلاب موعد عمق بخشیدن به باورها و فضائل انسانی و بصیرت‌ها بوده و در این میان رسالت طلاب و حوزویان سنگین است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت عقلانیت و اعتدال در این راستا، خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه مخالفان و معاندان روحیه انقلابی تبلیغ می‌کنند، انقلابی گری با عقلانیت و تدبیر و اعتدال‌ورزی همراه است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: انقلابی گری اگر دچار توهمات ذهنی و شعارزدگی بدون تدبیر و عقلانیت معطوف به نتیجه شود، در مسیر انحرافی افتاده است که نمی‌توان سرانجام روشنی برای آن متصور بود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات