۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۰۴۲۷۷

راه‌اندازی کمپین انتخابات پارلمان اروپا از سوی مسلمانان

راه‌اندازی کمپین انتخابات پارلمان اروپا از سوی مسلمانان
کمپین انتخابات پارلمان اروپا به منظور حضور گسترده مسلمانان در این انتخابات از سوی شورای مرکزی مسلمانان آلمان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای مرکزی مسلمانان آلمان در کمپینی که برای انتخابات پارلمان اروپا راه‌اندازی کرده، از شهروندان مسلمان آلمان خواسته است تا با رأی‌ خود به احزاب میانه‌رو به توقف نژادپرستی، ایجاد دموکراسی واقعی، گسترش آزادی و همچنین افزایش توجه به کرامت انسانی در قاره سبز کمک کنند.

شمارش معکوس برای انتخابات پارلمان اروپا آغاز شده است و در این میان، بسیاری از نظرسنجی‌ها از افزایش کرسی‌های احزاب راستگرای افراطی در پارلمان اروپا خبر می‌دهند. این در حالی است که بسیاری از گرو‌ه‌های میانه‌رو در جامعه اروپا نگران قدرت‌گرفتن احزاب افراطی هستند. چرا که این احزاب با افزایش ورود پناهجویان و مسلمانان به قاره سبز مخالفند.

حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» یکی از این احزاب است. رهبران این حزب سعی دارند با ایجاد وحشت از اسلام در میان شهروندان آلمانی، رأی کسب کنند. از این رو، شورای مرکزی مسلمانان در آلمان کمپینی را با شعار «شمارش رأی من – برای گسترش دموکراسی و مقابله با نژادپرستی» ایجاد کرده است. از نگاه آنان رأی مسلمانان در انتخابات پارلمان اروپا اهمیت زیادی دارد.

انتخابات پارلمان اروپا ۲۶ و ۲۷ ماه می(پنجم و ششم خردادماه سال جاری) در سراسر قاره سبز برگزار می‌شود و شورای مرکزی مسلمانان می‌خواهد با این کمپین آموزشی، رأی‌دهندگان مسلمان را ترغیب کند برای مقابله با نفوذ احزاب راستگرای افراطی در کشورهای اروپایی که باعث ترویج نژادپرستی علیه گروه‌های اقلیت به ویژه مسلمانان می‌شوند و نظم و دمکراسی در جامعه را به خطر می‌اندازند، به احزاب میانه رو رأی دهند.

شورای مرکزی مسلمانان در حال حاضر از تمام انجمن‌های زیر مجموعه خود خواسته است تا با چاپ جزوات و پوستر، شهروندان مسلمان جامعه را نسبت به اهمیت حق رأی خود آگاه کنند. همچنین مسئولان این شورا با دعوت از سخنرانان مشهور و نامزدهای احزاب میانه‌رو سعی دارند درباره سیستم سیاسی آلمان و اهمیت پارلمان اروپا به بحث بپردازند. از نگاه آنان، شهروندان مسلمان در اروپا باید از حق رأی خود برای بهبود شرایط زندگی در اتحادیه اروپا استفاده کنند و بدین ترتیب باعث گسترش همزیستی مسالمت‌آمیز در این قاره شوند./847/ب

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در آلمان

ارسال نظرات