۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۰۴۳۵۹
حجت الاسلام سوزنچی:

آموزش و پرورش مراقب ترویج سکولاریسم در مدارس باشد

آموزش و پرورش مراقب ترویج سکولاریسم در مدارس باشد
دانشیار دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به لزوم کار جهادی در ارتباط با علم دینی، تأکید کرد که آموزش و پرورش مراقب ترویج سکولاریسم در مدارس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ملی «نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش پرورش» پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آغاز و عصر امروز به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام حسین سوزنچی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این همایش با بیان این که نسبت به علم دینی شناخت جدی داشته باشیم، گفت: خیلی از ما حوزوی ها چون پشتوانه اسم دین و خدا و پیامبر داریم فکرمی کنیم همان ها هستیم.

وی با بیان این که فعلا زمان اجرای برنامه های دینی در دروس فرانرسیده است، گفت: ما ابتدا باید نظریه پردازی کنیم ببینیم اصلا نظریه ای داریم یا نه و الا در غیر این صورت وقت به اجرا نمی رسد، بنابراین بحث ابتدا باید به صورت مسأله دیده شود.

حجت الاسلام سوزنچی یادآور شد: در جامعه مسیحی کلیسا در رأس بود و دو مسأله خانواده و مدرسه را تغذیه می‌ کرد و خانواده نیز در مدرسه تأثیر گذار بود، این مسأله در دوره سنتی خودمان هم بود اما بعدا کار به جایی رسید که دولت سکولار  خانواده را تأمین می‌ کند.

وی با بیان این که گاهی اوقات خانواده هیچ حقی در تعلیم و تربیت فرزندش ندارد، گفت: این دولت است که معلم را تربیت می‌ کند و آن گونه که خودش دوست دارد او را به کار می‌ گیرد.

این پژوهشگر فلسفه علم یادآور شد: کار فوری این است که بحث علم دینی را حداقل به عنوان سازمان نبینیم بلکه به عنوان نهاد ببینیم؛ در سازمان ساختارها اصالت دارد ولی در نهاد نیازها و رفع نیازها اصالت دارد.

وی تصریح کرد: نمونه بارز این مسأله در انقلاب اسلامی جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی است، شما می‌ بینید کل ساختن هایی که در روستاها انجام شد وقتی بود که جهاد سازندگی جلو آمد، اما وزارت کشاورزی آن گونه که باید و شاید نتوانست مفید واقع شود.

حجت الاسلام سوزنچی با بیان این که نباید آموزش و پرورش باری بر دوش نظام برای تثبیت سکولاریسم در مدارس باشد، تأکید کرد: تا به امروز کارهای زیادی صورت گرفته ولی کم کار شده است./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات