۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۰۴۳۹۶
حجت الاسلام میرکتولی:

علوم حوزوی و دانشگاهی باید هماهنگ با قرآن باشد

علوم حوزوی و دانشگاهی باید هماهنگ با قرآن باشد
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن انسان را از ظلمت به نور هدایت می کند، گفت: علوم حوزوی و دانشگاهی باید هماهنگ با قرآن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی میرکتولی دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم در مراسم اعزام مفسران و مبلغان قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که قرآن کریم بشر را زنده می کند، گفت: تا وقتی همه زندگی مسلمانان در پرتو قرآن بود سرعت پیشرفت جامعه اسلامی زیاد بود و دلیل افول تمدن اسلامی دوری از قرآن است.

وی افزود: نجات دادن انسان ها از دنیای پر از ظلمت و جهل به دنیای هدایت و نور ویژگی بزرگ قرآن کریم است که انسان را از ظلمت شرک، فساد و بی عدالتی نجات می دهد از این رو علوم حوزوی و دانشگاهی باید هماهنگ با قرآن باشد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: مجمع عالی تفسیر قرآن بعد از ۱۱ سال امروز به درختی تنومند با ریشه ای عمیق در حوزه های علمیه تبدیل شده است، امسال شاهد رشد 20 رصدی درس های تفسیر قرآن بوده ایم و ۶۱۰ درس تفسیر در حوزه داریم.

وی ادامه داد:  امسال دروس نهج البلاغه و شرح صحیفه سجادیه امسال در حوزه ثبت شد و در حال حاضر ۵۰ درس‌نهج البلاغه و صحیفه داریم، سعی داریم امکاناتی که برای اساتید تفسیر فراهم می شود برای اساتید نهج البلاغه و صحیفه نیز فراهم شود.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم  ابراز داشت: تفسیر در پایه 7 تا 10 از دروس اصلی حوزه شده است، از ۱۱۴ سوره قرآن کریم قریب به ۸۰ سوره در حوزه مورد بحث قرار می گیرد، این بالندگی و توانمندی در حوزه را ارج می نهیم.

وی عنوان کرد: امسال به ۳ کشور عراق، سوریه و لبنان سفر داشتیم و بحث گسترش تفسیر در حوزه نجف را پیگیری کردیم، مجمع عالی در عرصه آموزش تلاش خود را به صورت جدی پیگیری می کند تا در زمینه علوم قرآنی مهارت افزایی صورت گیرد؛ سال گذشته 8 هزار ساعت برنامه تفسیری توسط اساتید در داخل و خارج از کشور ارائه شد.

محمد قمین
ارسال نظرات