۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۰۴۳۹۸
نجفی قدسی:

اساتید قرآن به تفسیر اهتمام بیشتری داشته باشند

اساتید قرآن به تفسیر اهتمام بیشتری داشته باشند
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با تأکید بر تقویت فعالیت های قرآنی، گفت: اساتید تفسیر باید نسبت به نگارش تفسیر ولو برای یک سوره یا به صورت موضوعی اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در مراسم اعزام مفسران قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، تفسیر قرآن کریم را کاری سخت و بزرگ خواند.

وی با اشاره به مجاهدات علامه طباطبایی در زمینه ترویج علوم قرآنی به ویژه تفسیر افزود: حضرت علامه طباطبایی برای تفسیر المیزان در طول 20 سال روزی 16 ساعت تلاش کردند.

نجفی قدسی اظهار داشت: تفسیرهایی که با این جدیت و تلاش وافر نگارش شده باید مورد استفاده علاقه مندان به قرآن باشد و اساتید تفسیر باید نسبت به نگارش تفسیر ولو برای یک سوره یا به صورت موضوعی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان این که علامه طباطبایی راه تفسیر قرآن کریم و علوم قرآنی را در حوزه های علمیه هموار کردند، ادامه داد: علامه در این مسیر همت بالایی به خرج دادند و شاگردان بزرگ ایشان مانند حضرت آیت الله سبحانی این حرکت عظیم را ادامه دادند و دوره کاملی از تفسیر قرآن دارند؛ بنابراین اساتید قرآن و تفسیر باید این مسیر پر افتخار را با قوت ادامه دهند.

محمد قمین
ارسال نظرات