۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۰۴۴۶۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

پرورش طلاب نخبه، خلاق و نوآور نیازمند توجه به پژوهش در حوزه است

پرورش طلاب نخبه، خلاق و نوآور نیازمند توجه به پژوهش در حوزه است
مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: امروز تربیت و پرورش طلاب نخبه، خلاق و نوآور در حوزه نیازمند توجه به تحقیق و پژوهش است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای پژوهشی حوزه علمیه استان با اشاره به سیر تاریخی پژوهش در حوزه‌های علمیه، گفت: تحقیق و پژوهش در حوزه همواره جزء مسائل مهم و کاربردی محسوب می‌شده است.
 
وی با بیان این که مسأله پژوهش از جمله مهم‌ترین ارکان تشکیل دهنده حوزه‌های علمیه در طول تاریخ بوده است، افزود: حوزه بدون توجه به تحقیق و پژوهش جایگاه و نشاط علمی خود را از دست خواهد داد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های رشد و توسعه در هر جامعه‌ای به توان و ظرفیت علمی آن باز می‌گردد، بیان داشت: حوزه به عنوان یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های علمی جامعه اسلامی باید در عرصه تولید علم و پژوهش‌های کاربردی همواره پیشگام باشد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تقویت و تعمیق فعالیت‌های پژوهشی موجب رشد و ارتقای سطح علمی حوزه خواهد شد، افزود: امروز تربیت و پرورش طلاب نخبه، خلاق و نوآور در حوزه نیازمند توجه به تحقیق و پژوهش است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که آموزش در حوزه باید مبنای پژوهشی به خود گیرد، ادامه داد: باید آموزش پژوهش محور در سطح مدارس علمیه به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگاه سطحی و زودگذر به مقوله پژوهش یک آسیب جدی در حوزه است، افزود: به طور حتم تقویت پژوهش در میان طلاب در ارتقای سطح علمی آن‌ها در طول دوران تحصیل بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، ایجاد انگیزه در طلاب را یکی از راهکارهای مهم برای گرایش به فعالیت های پژوهشی دانست و گفت: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید با برنامه ریزی مناسب زمینه گرایش طلاب به برنامه‌های پژوهشی را فراهم کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت نگاه کاربردی مدارس علمیه به تحقیقات و پژوهش طلاب تأکید کرد و افزود: امروز ما نیازمند افزایش بهره وری در فعالیت‌های پژوهشی حوزه هستیم.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت تقویت مهارت های پژوهشی در میان طلاب تأکید و گفت: این مهارت‌های پژوهشی باید با برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی در میان طلاب مدارس علمیه برای طلاب به خوبی تبیین شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات