۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۰۴۵۳۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت نظارت بیشتر درزمینه عفاف و حجاب در اماکن تفریحی

ضرورت نظارت بیشتر درزمینه عفاف و حجاب در اماکن تفریحی
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت نظارت بیشتر در حوزه عفاف و حجاب اماکن تفریحی، گفت: در حوزه عفاف و حجاب نظارت کافی بر فضاهای تفریحی استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست مطالبه اعضای بنیاد عفاف و حجاب استان با دادستان عمومی و انقلاب بجنورد، با انتقاد از نبود نظارت کافی درزمینهٔ عفاف و حجاب بر اماکن تفریحی استان، اظهار داشت: دستگاه قضایی در پیشگیری از موارد خلاف عفاف و حجاب و گسترش آن در جامعه وظیفه خطیری بر عهده دارد.

وی افزود: هم‌اکنون در اماکن عمومی و تفریحگاه‌های استان درزمینهٔ عفاف و حجاب آن‌طور که باید نظارت نمی‌شود؛ به‌طوری‌که بی‌حجابی و بدحجابی به امری مسری تبدیل‌شده است که کم‌کم به سایر نقاط استان هم سرایت می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در سطح استان کارکنان دستگاه‌ها و واحدهای مرتبط با دستگاه‌های گوناگون که باید درزمینهٔ عفاف و حجاب پیشرو باشند هم وضعیت مناسبی در این زمینه ندارند که باعث تأسف است.

وی ادامه داد: وضعیت عفاف و حجاب فروشندگان و کارکنان صنوف گوناگون، مطب‌های پزشکی و گیشه‌های بلیت‌فروشی به‌گونه‌ای است که به‌جرئت می‌توان اذعان داشت که هیچ‌گونه نظارتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: باید به مسئله عفاف و حجاب بخش خصوصی هم توجه ویژه داشت؛ چراکه فعالیت در بخش خصوصی سبب سلب مسؤولیت از افراد درزمینهٔ رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی نظیر عفاف و حجاب نمی‌شود.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: گزارش‌های بسیاری از مظاهر بی‌حجابی در فضاهای تفریحی نظیر بابا امان و در هنگام برپایی نمایشگاه‌های گوناگون در سطح استان و برگزاری کنسرت‌ها به بنیاد عفاف و حجاب استان رسیده است.

وی افزود: در این زمینه لازم است توجه و نظارت بیشتری صورت گرفته و درزمینهٔ جلوگیری از عرضه کالای قاچاق و البسه نامناسب که باعفت عمومی جامعه منافات دارد، گام‌های مهمی برداشته شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در انتها با تأکید بر نظارت بیشتر بر عملکرد آرایشگاه‌های زنانه استان، گفت: گزارش‌های زیادی از ارائه خدمات خلاف شرع در آرایشگاه‌های زنانه رسیده است که لازم است دادستان مرکز و دستگاه قضایی به‌عنوان مدعی‌العموم با این مسائل برخورد جدی داشته باشند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات