لزوم هم اندیشی اساتید حوزه با مرجعیت برای پیگیری اهداف گام دوم انقلاب
حجتالاسلام هادي عباسي خراساني استاد سطح عالي و خارج حوزه علميه قم در حاشيه نشست صميمي جمعی از استادان حوزه با حضرت آيتالله مكارم شيرازي در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري رسا گفت: وقتي اركان حوزههاي علميه يعني فضلا، طلاب، مديريت، اساتيد، مرجعيت و رهبري ارتباط و تعامل تنگاتنگي با هم داشته باشند نظام و حوزه رشد و بالندگي پيدا ميكند.
استاد سطح عالي و خارج حوزه علميه قم با تجلیل از شخصیت حضرت آيتالله مكارم شيرازي به عنوان چهرهاي برازنده و بالنده حوزههاي علميه ابراز داشت: اين مرجع تقليد نه تنها الان بلكه از ساليان گذشته، با فكري ابتكاري، با تلاشي خستگيناپذير، با دستي پر در خيلي از علوم اسلامي و پژوهشهاي اسلامي فعاليتهاي چشمگيري در حوزه تشيع داشته است.
وي نشست اساتيد با حضرت آيتالله مكارم را به منظور استفاده از تجربيات اين مرجع تقليد ارزيابي كرد و گفت: گذشته چراغ راه آينده است و مراجع بزرگوار ما بهترين چراغهاي درخشنده حوزههاي علميه هستند؛ از اينكه اين مرجع تقليد حوصله به خرج ميدهد و اجازه ميدهد كه اين نشستهاي صميمي برگزار شود تشكر ميكنيم.
حجتالاسلام عباسي خراساني ادامه داد: در اين جلسات مرجعيت محترم صحبتهاي اساتيد درباره آسيبها و خوبيهاي مفيد براي بالندگي و برداشتن گام جديد در حوزههاي علميه را ميشنود و بويژه در اين سالها كه گام دوم انقلاب را نيز داريم، چنين نشستهايي يك ضرورت خاص است.
استاد سطح عالي و خارج حوزه علميه قم به مديريت حوزههاي علميه و دست اندركار كارهاي اجرايي حوزه پيشنهاد داد: چنين نشستهايي بيشتر برگزار شود؛ هر چه اين نشستها بيشتر باشد، بيشتر به سمت بالندگي حوزههاي علميه ميرويم كه مطلوب مقام معظم رهبري و مراجع عظام تقليد است.
وي ادامه داد: افتخار حوزههاي علميه بستر سازي براي رسيدن جوامع بشري و انسانيت به عقل كامل است؛ حضرت امام علي (ع) نيز در نهجالبلاغه فرمودند كه زماني كه عقل كامل شود، ظهور اتفاق ميافتد؛ بنابراين ما با اين نشستها بستر را براي ظهور حضرت امام زمان (عج) آماده ميكنيم.
حجتالاسلام عباسي خراساني وضعيت موجود را با وضعيت مطلوب داراي فاصله دانست و گفت: اگر اساتيد، طلاب و شنوندگان و اجرا كنندگان، مطالبات مراجع و مقام معظم رهبري را بشنوند و در مقام اجرا و تصميمگيريها وارد كنند بسياري از مشكلات حل ميشود./836/ج
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید