۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۰۴۶۲۸
رییس کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد؛

حوزه قضایی خراسان شمالی بیش از یک میلیارد ریال به سیل‌زدگان کمک کرد

حوزه قضایی خراسان شمالی بیش از یک میلیارد ریال به سیل‌زدگان کمک کرد
رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: حوزه قضایی استان بیش از یک میلیارد ریال از محل منابع و کمک‌های مالی فعالان و سازمان‌های تابعه حوزه قضایی به سیل‌زدگان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در جمع فعالان حوزه قضایی، با اشاره به رویکرد حمایتی دستگاه قضایی استان از سیل‌زدگان، اظهار داشت: همکاران قضایی، اداری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان یک میلیارد و 300 میلیون ریال به هم‌وطنان سیل‌زده کمک کردند.

وی افزود: از یک میلیارد و 300 میلیون ریال به‌طور مشخص یک میلیارد ریال مربوط به کمک‌های نقدی همکاران قضایی واداری و سیصد میلیون ریال هم از محل کمک‌های نقدی سازمان‌های تابعه است.

حجت‌الاسلام جعفری اضافه کرد: در سیل اخیر دستگاه قضایی با رویکردی حمایتی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در کنار هم‌وطنان سیل‌زده بوده و برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی استان به موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها و حریم مسیل‌ها و کم‌کاری‌های زیرساخت‌های جاده‌ای ورود کرده و با جدیت تمام این مشکلات را پیگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: در سیل اخیر دستگاه قضایی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی نظیر استانداری حضور میدانی فعالی داشته و بسیاری از کم‌کاری‌ها و کاستی‌ها را از نزدیک موردبررسی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در جریان سیل برخی از مشکلات و مسائل موجود از طریق ستاد مدیریت بحران استان و با نظارت و پیگیری دستگاه قضائی موردبررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: مقررشده است درزمینهٔ خسارت‌های وارده به بخش‌های تأسیسات عمومی ازجمله زیرساخت‌های جاده‌ای مطالبات استان در اولویت قرارگرفته و پیگیری و مطالبه شود.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: متأسفانه در بررسی‌های صورت گرفته شاهد وجود بسیاری از نقایص و کاستی‌های ساختاری از گذشته هستیم که زمینه افزایش خسارات سیل را فراهم کرده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات