۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۰۴۶۵۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی ویژه مداحان استان

برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی ویژه مداحان استان
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی مقتل شناسی و مقتل خوانی، ستایشگری، تحریفات عاشورایی ویژه مداحان در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت یک هزار و 450 مداح به‌صورت تخصصی در خراسان شمالی، اظهار داشت: در حال حاضر در خراسان شمالی یک هزار و 450 مداح به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در راستای آموزش بهتر و بهبود فعالیت‌های این مداحان اداره کل تبلیغات اسلامی استان با همکاری کانون مداحان استان کارگاه‌های آموزشی تخصصی برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال در سال گذشته کارگاه‌های آموزشی دوماهه نغمات، اصول و فنون مداحی برگزار شد که تعداد 560 نفر از مداحان استان در این دوره موفق به کسب گواهینامه شدند.

 وی ادامه داد: در سال گذشته به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی کارگاه آموزشی «راز دشمنی غرب با اسلام و نقش شیعیان و ایرانیان در واقعه شریف ظهور» با حضور استاد برجسته کشور آقای شفیع سروستانی با حضور 485 نفر از مداحان برجسته استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: ازجمله برنامه‌هایی که در سال گذشته برای مداحان اجرا شد دوره آموزش «سیره پیشوایان و تاریخ اسلام» و دوره آموزش «آموزش قرآن» ویژه مداحان استان بود که در پایان به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سال جاری، خاطرنشان کرد: در سال جدید هم برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی گوناگونی نظیر کارگاه‌های آموزشی متمرکز و نیمه‌متمرکز مقتل شناسی و مقتل خوانی، ستایشگری، تحریفات عاشورایی و تفکر انقلابی، از عاشورا تا انقلاب اسلامی، به‌صورت چهره به چهره و غیرحضوری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: در سال جاری قبل از ماه محرم کارگاه‌های آموزشی با عنوان اصول و فنون مداحی، آداب و اخلاق در مداحی، تعزیه‌خوانی، مجلس داری و روضه‌خوانی ویژه مداحان استان به‌صورت متمرکز و غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: از دیگر برنامه‌های ویژه مداحان در سال جاری حضور مداحان در برنامه‌های صداوسیما، اعزام پیر غلامان حسینی به اجلاس پیر غلامان کشوری و اعزام به همایش میلیونی اربعین حسینی در کربلای معلا و تجمع بزرگ ویژه شهادت امام رضا (ع) در مشهد است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات