۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۰۴۷۴۸
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «عمامه‌های خاکی» با محوریت شهدای طلبه

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «عمامه‌های خاکی» با محوریت شهدای طلبه
مسؤول فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «عمامه‌های خاکی» با محوریت شهدای طلبه و روحانی خبر داد.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «عمامه‌های خاکی»، گفت: دلیل برگزاری این مسابقه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و معرفی گوشه‌ای از خدمات شهدای طلبه است.

وی افزود: طلاب و روحانیان محترمی که مایل به شرکت در مسابقه کتاب‌خوانی «عمامه‌های خاکی» هستند می‌توانند به اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه استان مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: در سطح استان علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند برای شرکت در مسابقه و تهیه کتاب با تخفیف 75 درصد به واحد فرهنگی مدارس علمیه استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به جوایز این مسابقه، ادامه داد: کمک‌هزینه سفر به قم به همراه خانواده برای 5 نفر، کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس به همراه خانواده برای 5 نفر و ده‌ها جایزه ارزشمند دیگر برای ممتازان ازجمله جوایز این مسابقه است.

حجت‌الاسلام رحمانی در ادامه در خصوص کتاب معرفی‌شده در این مسابقه، تصریح کرد: کتاب «عمامه‌های خاکی» روایتی متفاوت از تعامل فقه، خدمت و شهادت درگذری از زندگی 10 طلبه شهید است که توسط «نشر شهید کاظمی» منتشرشده است.

مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در این کتاب به گوشه‌ای از خدمات شهدای طلبه اشاره‌شده است این کتاب می‌تواند هم در عموم مخاطبان و هم در بین مخاطبان جامعه حوزوی تأثیر ویژه‌ای داشته باشد.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام اسلامی جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات