۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۰۴۸۵۸
حجت الاسلام صادقی:

منبرهای بدون مطالعه اثر مطلوبی در مخاطب ندارد

منبرهای بدون مطالعه اثر مطلوبی در مخاطب ندارد
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، مطالعه دقیق و علمی پیش از منابر و خطابه‌ها را برای روحانیان ضروری دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست توجیهی معاونان تبلیغ شهرستان‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان یکی از بهترین فرصت‌های معنوی برای برنامه‌های تبلیغی است.
 
وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان همه دل‌ها برای پذیرش مفاهیم ناب دینی و ارزشی فراهم است، افزود: ماه مبارک رمضان یک فرصت مغتنم برای تقویت منبر‌های تبلیغی است.
 
حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که چنین فرصت‌هایی محدود است و به همین دلیل باید از آن نهایت استفاده تبلیغی صورت گیرد، تصریح کرد: منبر‌های تبلیغی روحانیان در ماه مبارک رمضان باید به تقویت بعد معنوی و بصیرت سیاسی و انقلابی آن‌ها منجر شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت پرداختن به موضوع مهم گام دوم انقلاب در منبر‌های تبلیغی روحانیان در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: در کنار بیان احکام دین باید مباحث و مسائل مهم روز داخلی و خارجی نیز برای مردم تبیین شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که منبر‌های تبلیغی روحانیان باید محتوا محور باشد، خاطرنشان کرد: روحانیان از بیان مطالب غیر مستدل و بدون پشتوانه علمی در منابرو خطابه‌های خود باید به شدت پرهیز کنند.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که منبر‌های تبلیغی باید جذاب و مخاطب پسند باشد، بیان داشت: منبر‌های تبلیغی امروز باید به گونه باشد که موجب جذب مخاطب به ویژه نسل جوان جامعه شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت دادن آگاهی به مردم به ویژه جوانان در منبر‌های تبلیغی تأکید کرد و گفت: تعامل و ارتباط روحانیان با جوانان در ایام ماه مبارک رمضان در افرایش سطح آگاهی آن‌ها در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، مطالعه دقیق و علمی پیش از منابر و خطابه‌ها را برای روحانیان ضروری دانست و گفت: بیان مطالب تکراری و غیر مستند در منبرهای تبلیغی موجب فاصله گرفتن مردم از منابر تبلیغی می شود./950/د103/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات