۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۰۵۰۶۴
امام جمعه قزوین:

رسالت رسانه نگهبانی از ارزش‌ها است

رسالت رسانه نگهبانی از ارزش‌ها است
امام جمعه قزوین گفت: رسانه باید مسائلی از قبیل ضایع شدن حقوق مردم، حمایت از فقرا و بر مسند نشستن افراد نالایقی که فرصت‌سوزی می‌کنند را بیان کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشست اخلاق و رسانه که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و توسط سازمان بسیج رسانه برگزار شد با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) به مردم می‌فرمایند که ای مردم! اقبال شما بلند است که ماه رمضان به شما نگاه می‌کند و با دستان پر از رحمت و مغفرت به سراغ شما می‌آید.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن و بهار انسانیت است، افزود: قرآن ظرفیت تأثیرگذاری بسیار بالایی دارد چنان که اگر بر کوه نازل شود آن را متلاشی می‌کند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان می‌توانیم دل‌ خود را با حکمت آشنا کنیم، اضافه کرد: خداوند تمام دنیا را متاع قلیل معرفی می‌کند اما وقتی به حکمت می‌رسد، می‌فرماید«به هر کسی بخواهیم حکمت می‌دهیم و به هر کسی حکمت بدهیم به او خیر کثیر داده‌ایم».

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: همه ما در روزمرگی به سر می‌بریم و این روزمرگی‌ها انسان را بیچاره می‌کند اما ماه مبارک رمضان تمام شرایط را برای تغییر کردن فراهم کرده و ما ا از روزمرگی نجات می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه مردم نیاز به نگاه و توجه دارند، تصریح کرد: علی‌القاعده دولت و نظام‌های دارای مجلس وظیفه توجه به مردم را برعهده دارند اما اگر دولت یا نمایندگان مجلس در انجام رسالت خود کوتاهی کردند، رسانه باید این خلأ و انعکاس درد و رنج مردم را جبران کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: کسی که در کاخ نشسته است چه می‌داند در سطل دورریز بازار دنبال غذا گشتن به چه معنا است. چنین فردی قطع به یقین این موضوع را درک نمی‌کند.

وی بیان کرد: در جریان وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور مردم هر کاری می‌توانستند، انجام دادند؛ در مورد اوضاع اقتصادی نیز وضعیت به همین منوال است بنابراین هر کسی هر کاری از دستش برمی‌آید باید انجام دهد.

رسانه نقش مهم و اثرگذاری در امر به معروف و نهی از منکر دارد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تحت فشار قرار دادن اهالی رسانه کار خوبی نیست، افزود: اینکه برخی اهالی رسانه را تحت فشار قرار می‌دهند خبر خوشی نیست زیرا نشان می‌دهد در فضای رسانه‌ای ما رفتارهایی دیده شده که طرف مقابل را به طمع انداخته فشار کارساز است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: رسانه‌ای نباید به طرف مقابل خود را به گونه‌ای نشان دهد که او گمان کند با فشار وارد کردن و سخت کردن شرایط می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اهالی رسانه محکم سرجای خود بایستند، آسیب کمتری می‌بینند زیرا هر چه آسیب به ما وارد می‌شود از کوتاه آمدن ما است و این کوتاه آمدن‌ها ما را گام به گام به سمت زورگویی و استبداد پیش می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: رسانه نقش مهم و اثرگذاری در امر به معروف و نهی از منکر دارد و اهالی رسانه هیچ‌گاه نباید از این فریضه دست بکشند زیرا امیرمومنان حضرت علی(ع) تأکید دارند اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنیم، پست‌ترین‌ها مسؤول شما می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه رسالت رسانه نگهبانی از ارزش‌ها است، تصریح کرد: رسانه باید مسائلی از قبیل ضایع شدن حقوق مردم، حمایت از فقرا و بر مسند نشستن افراد نالایقی که فرصت‌سوزی می‌کنند را بیان کند.

وی یادآور شد: مجموعه رسانه استان یکی از بهترین امیدها و پناهگاه مردم به شمار می‌رود و اگر رسانه بیان دردهای مردم را کنار بگذارد، دردمندی مردم مضاعف می‌شود.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات