۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۰۵۲۲۰
رییس موسسه معارف اسلامی «الغري» عراق:

رهبران و مقدسات دینی خط قرمز ما هستند

رهبران و مقدسات دینی خط قرمز ما هستند
رییس موسسه معارف اسلامی «الغري» عراق با اشاره به توهین سفارت آمریکا به مراجع تقلید بیان کرد: رهبران و مقدسات دینی خط قرمز ما هستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام شیخ قاسم الهاشمی رییس موسسه معارف اسلامی «الغري» طی سخنانی در دومین همایش سالانه مبلغین، ائمه جمعه و جماعت عراق که در دانشگاه کوفه برگزار شد، بیان داشت: حوزه علمیه در زمینه های مختلف پیشتاز است و مراجع دین در دوران های مختلف از زمان حکومت دیکتاتورهای سابق تا به امروز جانشفانی بسیاری برای حفظ حوزه های علمیه، وحدت، استقلال و رفاه مردم عراق انجام داده اند.

وی با بیان اینکه مرجعیت ضامن امنیت امت اسلامی است، عنوان کرد: پیروی از فرمایشات مراجع تقلید موجب پیروزی امت اسلامی بر تروریسم و داعش شده است.

رییس موسسه معارف اسلامی «الغري» تصریح کرد: شرق و غرب جهان را جستجو کنید مانند مراجع ما در زمینه فرهنگ محبت و همزیستی مسالمت آمیز پیدا نمی کنید؛ حضرت آیت الله سیستانی در این راستا گفته است که اهل تسنن برادر ما نیستند بلکه نفس و جان ما هستند.

وی توهین سفارت آمریکا در بغداد به یکی از مراجع تقلید را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت که مراجع و مقدسات دینی خط قرمز ما هستند و همان طور که کشورهای دیگر انتظار دارند که ما در امور داخلی آن‎ها دخالت نکنیم، سفارت و کنسولگری آنان نیز باید از دخالت در امور داخلی عراق دست بردارند.

حجت الاسلام شیخ قاسم الهاشمی ادامه داد: نبرد کنونی ما با تروریسم، نبرد فرهنگی است، این نوع جنگ از جنگ نظامی با جریان تروریستی داعش خطرناک تر است. دشمنان این روزها مقدسات، جوانان و دانشگاه های ما را هدف قرار داده اند و مرجعیت دینی نیز بارها نسبت به این موارد هشدار داده است.

وی بیان داشت: علما، ائمه جماعت و جمعه باید با شبهاتی که دشمنان مطرح می کنند به مقابله بپردازند و با ارتباط مستقیم با جوانان عقل های آنان را از شبهات دشمنان پاکسازی کنند.

رییس موسسه معارف اسلامی «الغري» با بیان اینکه موضوعات سخنرانی ها باید در جهت بیداری و بصیرت مردم باشد، خاطرنشان کرد: همان طور که مراجع تقلید توصیه کرده اند، مبلغان و خطبا باید به بیان امور دینی و احکام شرعی بپردازند.

ارسال نظرات