۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۰۵۳۴۳
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

اجرایی شدن فقه ضامن نابودی فساد در جامعه است

اجرایی شدن فقه ضامن نابودی فساد در جامعه است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جوانان انقلابی فعالیت های فرهنگی کشور را به دست بگیرند، گفت: اجرایی شدن فقه ضامن نابودی فساد در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: در روایت است ماه مبارک رمضان ملائکه به دنبال منادیانی هستند که می گویند خدایا ما کسانی هستیم که تو را اطاعت کردیم امیداور هستیم که ما را به فضل و رحمت خود مورد بخشش قرار دهی.

وی افزود: تعداد کسانی که می توانند ماه مبارک رمضان را درک کنند اندک هستند اما دیگران از وجود آنان فیض می برند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با اشاره به اینکه ملائکه هنگام افطار به انسان روزه دار مژده بخشیده شدن گناه او  را می دهند عنوان کرد: روزه داران در ماه مبارک رمضان به عطر عالم غیب خوشبو می شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه منکران دین قادر به درک عالم غیب نیستند، اظهار داشت: انسان گناه کار اگر به عالم غیب اشراف داشته باشد خواهد دانست هر لحطه آتش دوزخ بر سر او فرود می آید.

وی افزود: کسانی که اهل گناه هستند از همین عالم دنیا در دوزخ گام بر می دارند اما بر عکس انسان با تقوا در همین دینا در عالم بهشت زندگی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ادامه داد: انسان با تقوا در همین دنیا به حقایق عالم آگاه است و از وسوسه های نفسانی و شیطانی به خداوند پناه می برد. انسان روزه دار هنگام افطار می تواند با ملائکه سخن بگویند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان اگر در ماه مبارک رمضان یک عمل مستحب انجام دهد ثواب آن برابر با 70 عمل واجب در غیر ایام ماه مبارک رمضان است.

وی با تاکید بر اینکه اگر فقه در جامعه به درستی پیاده شود ما دیگر شاهد این حجم عظیم از فساد نخواهیم بود، ابراز کرد: خداوند ماه مبارک رمضان را به صورت ویژه تکریم می کند بنابراین شرکت در مراسمات دعا و ختم قرآن بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ادامه داد: کسانی که در ماه مبارک رمضان به عمد روزه خواری می کنند از رحمت خداوند دور خواهند بود از این رو می طلبد جوانان انقلابی با در دست گرفتن فعالیت های فرهنگی مانع این معضیت شوند.

استاد حوزه علمیه درپایان خاطرنشان کرد: صله رحم، تکریم نزدیکان، اجتناب از حرامخواری، رسیدگی به یتیمان و مستمندان از اعمال صالحی است که باید مورد توجه قرار گیرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات