۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۰۵۴۰۸
امام جمعه اسفراین:

معلمان و دانش‌آموزان با ارتقای بصیرت دینی راه شهید مطهری را ادامه دهند

معلمان و دانش‌آموزان با ارتقای بصیرت دینی راه شهید مطهری را ادامه دهند
امام جمعه اسفراین گفت: باید معلمان و دانش‌آموزان با ارتقای بصیرت دینی و اسلامی خود را شهدا به‌ویژه شهید مطهری را ادامه داده و حافظ آرمان‌های والای آن‌ها باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، امروز در یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز اسفراین، ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد: عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا است.

وی به نقش برجسته شهدا در تعالی انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز هم باید معلمان و دانش‌آموزان با ارتقای بصیرت دینی و اسلامی خود راه شهدا به‌ویژه شهید مطهری را ادامه داده و حافظ آرمان‌های والای آن‌ها باشند.

حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه با اشاره به رسالت معلمان در ایفای نقش تربیتی نسل جوان در راستای تحقق بیانیه گام دوم، اظهار کرد: این مسئله موضوعی است که مدنظر مقام معظم رهبری قرار داشته و در خصوص آن خطاب به معلمان تأکید می‌کنند هدف، تربیت نیروی انسانی طراز جمهوری اسلامی است. باید انسان‌های شریف، دانا، با استعدادهای جوشان، دارای ابتکار، دارای اخلاق نیک انسانی، دارای شجاعت، قوّت خطرپذیری، ورود در میدان‌های جدید، بدون هیچ‌گونه عقده خودکم‌بینی یا خودبرتربینی، انسان‌های دلداده به خدای متعال و متکی به قدرت الهی و دارای توکل کامل، انسان‌های صبور، انسان‌های بردبار و حلیم، انسان‌های خوش‌بین و انسان‌های امیدوار تربیت کنید.

وی ادامه داد: همان‌گونه که رهبری تأکید می‌کنند خروجی آموزش و پرورش باید این‌جور انسانی باشد. انسان‌های تنگ‌نظر، انسان‌های بدبین، انسان‌های ناامید، انسان‌های افسرده، انسان‌های بی‌تقوا، نا پرهیزگار و آلوده‌دامن نمی‌توانند جوامع را پیش ببرند و ملت‌ها را خوشبخت کنند؛ طبعاً نمی‌توانند الگو هم باشند. تحول آموزش و پرورش ناظر به این است.

حجت‌الاسلام محمدیان همچنین با اشاره به ضرورت تحول در نظام آموزش و پرورش متناسب با اهداف متعالی نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: افزون بر نقشی که معلمان در خصوص تعلیم و تربیت به عهده دارند، نظام آموزشی کشور از جهت ساختار و مواد درسی نیز نیازمند تحول با محوریت تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی همچون تربیت نیروی مؤمن انقلابی و نیروی انسانی طراز جامعه اسلامی است.

وی افزود: هر اندازه که معلمان به انجام رسالت خویش تعهد داشته باشند، بدون وجود محتوای علمی و آموزشی متناسب با مبانی اندیشه و تفکر نظام اسلامی و ارزش محور و نیز متناسب با نیازهای جامعه در جایگاه‌های مختلف حرفه‌ای و شغلی، تحقق این اهداف والا میسر نخواهد بود.‌/9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات