۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۶۰۵۴۳۵
در هتل فردوگاهی امام خمینی؛

دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری برگزار شد

دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری برگزار شد
دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری در هتل فردوگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری امروز در هتل فردوگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد.

براساس این گزارش محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شوراها مهمترین نهاد مردم سالارانه کشور است.

وی افزود: بسیاری از مشکلات حومه شهر ممکن است به سبب عدم انسجام مدیریت در کلان شهرها مغفول باقی بماند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه شهرری بیش از 700 هزار جمعیت دارد، عنوان کرد: مسؤولان شهرری برای جذب سرمایه و توسعه بیشتر این شهر باید با معرفی سابقه تاریخی این شهر و ارائه چشم انداز به جذب سرمایه اقدام کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مشکلات شهرری باید در کمیسیون های تخصصی مطرح شود تا راه حلی برای رفع آن در نظر بگیرند، اظهار داشت: حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه و توسعه شهرستان ری به شمار می رود همچنین بافت‌های تاریخی شهرری فرصت خوبی برای درآمدزایی هستند که نباید از آن غفلت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین خواسته مردم این خطه اسقلال ری از تهران است که باید استاندار پیگیر این قضیه باشد.

در ادامه حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برگزاری این سمینار، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای افزایش آگاهی و انسجام اعضای شوراها و مدیریت شهری و روستایی است.

وی افزود: مهمترین تاثیر این سمینار هم اندیشی سه جانبه با مردم، دولت و بخش های خصوصی است بر همین اساس این سمینار سراسر منفعت است.

در ادامه هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرری و معاون استاندار تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در قانون اساسی نقش و اهمیت شوراها بسیار مهم بیان شده است.

وی افزود: شورا نقش بی بدیلی در توسعه و مدیریت یک شهر دارد بنابراین در رفع مشکلات و ارتقای پیشرفت و توسعه یک شهر شورای می تواند ایفای نقش کند.

جمالی پور با اشاره به اینکه شهرستان ری با معضلات و مشکلات بسیاری روبرو است، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از آثار میراث فرهنگی شهر ری به سبب بی توجهی مسؤولان امر از بین رفته است بنابراین همجواری شهرستان ری با تهران برای شهرری سراسر زیان بود.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: توسعه ری فدای توسعه تهران شد، شهرری با تراکم بافت فرسوده اش بسیار بالا است مردم شهرری برای اولین بار به جناح اصلاح طلب اعتماد کردند و رای دادند می طلبید اعضای شواری شهر حداقل در طول دو سال حداقل دو جلسه برای شهرری تشکیل می دادند و توجه خاصی به توسعه شهرری می کردند./813/پ203/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات