۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۰۵۴۴۲
نماینده ولی فقیه در سوریه:

تاریخ مقاومت معاصر در منابر تبیین شود

حجت الاسلام والمسلمین طباطبائی با اشاره به لزوم مطالعه مبلغان نسبت به نهضت مقاومت، خواستار بیان تاریخ آن و ضمیمه کردن به تاریخ مقاومت و ایستادگی ایران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی، نماینده ولی فقیه در سوریه در همایش طلایه داران ولایت بیان داشت: در آغاز سال جدید میلادی با فردی هم کلام شدم، از او پرسیدم که در دوران مقاومت سوریه، تعدادی از مسیحیان این کشور را ترک کردند، به نظر شما آنها دوباره بر می گردند؟، گفت؛«نمی دانم، فکر نمی کنم» ،بنده در پاسخ گفتم،«من می دانم چرا آنها به این کشور بر نمی گردند، به یک دلیل ساده چون سوریه را وطن خود نمی دانند و شما این حس تعلق را در آنان تقویت نکردید».

وی با بیان اینکه احساس ملی گرایی میان اقوام مختلف ایران را از توفیقات جمهوری اسلامی دانست و افزود: خوشبختانه مقاومت حس ملی گرایی، روحیه شجاعت و شهامت و جمله «ما می توانیم» را در میان مردم سوریه تقویت کرد.

نماینده ولی فقیه در سوریه با اشاره به اینکه مقاومت سرنوشت ملت سوریه را با ملت ایران گره زده است، ادامه داد: امروز کوچکترین حادثه ای که در ایران رخ بدهد، نه تنها برای مردم سوریه بلکه برای مردم سایر کشورها که در آن زندگی می کنند نیز پر اهمیت است و آنان در این مورد از ما سوال می کنند. به طور مثال در خصوص سیلی که در ایران رخ داد، بسیاری از مردم سوریه برای کمک به مردم ایران به ما مراجعه می کردند در حالیکه خود آنها نیازمند حمایت بودند.

وی گفت: مقاومت سوریه یک بار دیگر آمریکا و اسرائیل را وادار به اعتراف به شکست در مقابل ایران کرد؛ مقاومت سوریه با حضور فرزندان شما در کنار این مردم یک اقدام تربیتی را رقم زد، امروز همه مردم فارغ از مذهب به  محور مقاومت افتخار می کنند. مقاومت سوریه یک اتحاد فکری را در این کشور رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان اینکه 74 درصد مردم در سوریه سنی مذهب هستند اما امروز همه در مبارزه با تکفیر متحد می باشند، اضافه کرد: مقاومت سوریه با حضور جمهوری اسلامی ثابت کرد که ایران یک منادی حقیقی وحدت است.

وی بیان کرد: در هفته گذشته به استان حلب سفر کردیم، هیئتی از اهل سنت آمده بودند، در آنجا نماینده اوقاف و مفتی حلب از ما دعوت کردند که تا سازمان اوقاف سوریه حضور پیدا کنیم، در این مراسم نقل کردند که خبرنگار فرانسوی از آنها تعداد مساجد شیعه و سنی را پرسیده است و آنها پاسخ دادند که 850 مسجد وجود دارد که متعلق به شیعه و سنی است و جدایی بین آنها نیست، این موضوع موجب تعجب و حیرت خبرنگار شده است.

وی خاطر نشان کرد: سید حسن نصرالله می گوید؛ «ما به این نتیجه رسیدیم که هرچه مقام معظم رهبری بگوید باید عمل کنیم چرا که سخنان ایشان همیشه تحقق پیدا می کند؛ همانطور که در مورد سوریه صحت داشت».

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان اینکه مقاومت سوریه نشان داد که اهل بیت(ع) محور محبت تمام مردم سوریه هستند، گفت: زمانی که مفتی سوریه به زیارت حرم حضرت زینب(س) آمده بود، در خصوص دفن شدن پیکر این بانو در مصر یا سوریه مورد سوال قرار گرفت، وی در پاسخ گفته بود؛ «حضرت زینب(س) در دل ما است و ما با دل هایمان ایشان را زیارت می کنیم».

وی با اشاره به وظیفه کنونی مبلغان و جامعه روحانیت در خصوص انتقال پیام های جبهه مقاومت تصریح کرد: نخستین نکته این است که ما معاصر مسئله مقاومت هستیم، همانطور که ما امروز در مورد کربلا قضاوت می کنیم که قضایای آن درست ثبت و ضبط نشده است و نگذاشتند تا مردم با واقعیت تاریخ اهل بیت (ع) آشنا شوند، اگر امروز ما نیز غفلت کنیم، همان شکایت نسبت به ما وجود خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در سوریه ابراز کرد: ما باید نسبت به نهضت مقاومت به ویژه مقاومت سوریه مطالعه کنیم، نگذاریم تبلیغ ما تنها به نکات قدیمی تاریخ خودمان بگذرد، تاریخ جدید مقاومت را ضمیمه آن کنیم، بر این اساس کتاب هایی که در این زمینه نوشته شده است را حتما مطالعه کنید.

نماینده ولی فقیه در سوریه تاکید کرد: بر این اساس شما اگر حرم حضرت زینب (س) را معرفی می کنید، باید آن خمپاره ای که به گلدسته حرم خورده است را نیز نقل کنید، شهدای اطراف حرم را بگویید، تا زائر بتواند یک سبد فرهنگی از مقاومت بردارد و با خود بیاورد.

وی گفت: نکته دوم، سعی کنید مقاومت را برای مردم روایت کنید، از صحبت در مورد سوریه و مقاومت خجالت نکشید، متاسفانه ما گاهی خجالت می کشیم که در این خصوص حرف بزنیم، ما باید از حضرت زینب(س) و سجاد(ع) الگو بگیریم، این دو بزرگوار از همان عصر عاشورا کار خود را شروع کردند، یک جنایات یزید را بر شمردند، دوم ارزش ها را بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی ادامه داد: اگر امام سجاد (ع) شروع به معرفی خود می کنند، نمی خواهد که خانواده خود را تنها معرفی کند، بلکه می خواهد به مردم آن زمان بگوید که شما بدانید تنها حسین پسر علی را نکشتید، بلکه شما امام و حجت جامعه و عامل نزول خیر و برکت الهی را به شهادت رساندید؛ براین اساس در حوزه مقاومت هم جنایات تکفیری ها و هم شجاعت شهدای مدافع حرم باید برای مخاطبان بیان شود./933/پ202/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات