۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۰۵۴۷۱
اشپیگل:

منطق بی‌رحمانه، ابزاری برای ابراز قدرت «بن‌سلمان» است

منطق بی‌رحمانه، ابزاری برای ابراز قدرت «بن‌سلمان» است
یک نشریه آلمانی سیاست‌های ریاض در اعطای برخی آزادی‌های مدنی و همزمان اعدام منتقدان از جمله شیعیان را منطق بی‌رحمانه شاهزاده سعودی به منظور ابراز قدرت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه آلمانی اشبیگل در گزارشی با عنوان «منطق بی‌رحمانه شاهزاده» به شدت از اعدام‌های اخیر در عربستان سعودی انتقاد کرد.

در این گزارش آمده است که حاکمان ریاض می‌خواهند که از خود تصویری مدرن را به نمایش بگذارند اما همزمان به شیوه‌ای بی‌رحمانه مردم را اعدام می‌کنند. برای «محمد بن‌سلمان» شاهزاده سعودی چنین چیزی نوعی تناقض محسوب نمی‌شود بلکه ابزاری برای ابراز قدرت است.

دو هفته پیش از مرگ «عباس حجی أحمد الحسن» در زندان فوق‌امنیتی «الحائر» در ریاض  وی توانست یکبار دیگر همسر و فرزندانش را ملاقات کند. این مرد ۴۶ ساله پیش از دستگیری در شش سال پیش، زندگی خوبی داشت و در شهر «جده» در بانک عرب به عنوان مدیر منطقه‌ای بخش فنی مشغول به کار بود. علاوه بر این او که در رشته مهندسی برق تحصیل کرده بود یک شرکت کوچک واردات و صادرات داشت. وی در میان دوستانش به عنوان مربی ورزش‌های رزمی مورد احترام بود و در رشته کاراته هم کمربند مشکی داشت.

او در آخرین دیدار در زندان، حالش خوب بود و حتی درباره آینده پیش رو هم شوخی می‌کرد. اما در نهایت سه‌شنبه دو هفته پیش، همسرش از طریق اخبار متوجه شد که شوهرش اعدام شده است. الحسن طبق اعلام سعودی‌ها، با شمشیر گردن زده شده است. علاوه بر او در روز بیست‌و سوم آوریل (سوم اردیبهشت)، ۳۶ نفر دیگر هم اعدام شدند. به این ترتیب آمار اعدام‌های سعودی  در طول چندین دهه به بالاترین حد رسیده است به طوری که در سال جاری میلادی تاکنون ۱۰۷ مورد اعدام رخ داده است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات