۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۰۵۵۱۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
تکریم ارباب رجوع در رأس امور دادگستری ها و ساخت واحدهای جدید اقتصادی در کشور از سوی بنیاد مستضعفان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در بازدید از دادگستری و مجتمع شورای حل اختلاف گرمه، اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع در رأس امور دادگستری ها قرار دارد و مهم ترین شاخص در ارزیابی دادگستری میزان اعتماد و رضایت مردم است.

حجت الاسلام جعفری گفت: برای بازدید از عملکرد کارکنان دادگستری و میزان رضایتمندی مردم از مجموعه دادگستری شهرستان گرمه سفری به این شهرستان داشتیم که در بررسی های انجام شده میزان رضایتمندی مردم از این مجموعه در حد مطلوب بود.

وی یکی دیگر از اهداف این سفر کاری را بررسی آخرین وضعیت طرح تکریم ارباب رجوع  دانست و افزود: در سال گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام شد.

«بنیاد مستضعفان» واحدهای جدید اقتصادی در کشور ایجاد می‌کند

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از ایجاد واحدهای اقتصادی جدید خبر داد و افزود: اراضی که قبلاً قابلیت کشاورزی نداشته را شناسایی و تلاش خواهیم کرد که آن را آباد کنیم.

محمد سعیدی کیا در سفر به خراسان شمالی اظهار کرد: این بنیاد با پرداخت تسهیلات به روستاها و نیز از طریق پس‌اندازهای خود مردم و کمک بنیاد علوی، ۱۳ هزار شغل در مناطق قلعه گنج، لنده و چالدران ایجاد کرده است.

وی مطرح کرد: این مشاغل با اعطای وام‌های یارانه دار به روستاییان درزمینه‌های مختلف باغداری، دامداری، کشاورزی، صنعتی و خدماتی ایجادشده است و طرح توان‌افزایی در ۷ منطقه دیگر کشور نیز از چند ماه پیش آغازشده که به‌تدریج تسهیلات در گروه‌های توسعه روستایی برای راه‌اندازی اشتغال‌های کوچک و خانگی پرداخت می‌شود.

جشنواره تئاتر اسفراین برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین از  برگزاری ششمین جشنواره تئاتر این شهرستان، نکوداشت زنده یاد غلامحسین فرحی، از هنرمندان عرصه بازیگری و کارگردانی تئاتر، خبر داد.

رضا ارغیانی با اشاره به این که ١٤ کارگردان اسفراینی برای حضور در این جشنواره که با موضوع آزاد برگزار می شود، اعلام حضور کرده اند، افزود: بازبینی آثار ٢٨ و ٢٩ تیر  انجام می شود.وی  خاطرنشان کرد: این جشنواره  سوم و چهارم مرداد در مجتمع فرهنگی، هنری نسیم این شهرستان برگزار خواهد شد.

ضرورت معرفی شاعر شهیر ترکمن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه­ مختومقلی فراغی شاعر و عارف شهیر ترکمن به خوبی معرفی نشده است،  مفاخر ایران زمین را عصاره های فرهنگی با پهنه اندیشه بسیار گسترده ای دانست که  شناخت این مفاخر زمینه ساز وحدت و همبستگی ملی و پیوندهای اجتماعی بیشتر از گذشته می شود.

فرخنده، مختومقلی را به واسطه احاطه به علوم زمان خود و اندیشه های وسیع اش شخصیت بسیار بزرگی خواند و افزود: چنین شخصیتی به واسطه هویت ساز بودنش باید بیش از گذشته معرفی شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات