۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۰۵۵۳۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

ویژه برنامه ضیافت الهی در ۸۱ بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود

ویژه برنامه ضیافت الهی در ۸۱ بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود
حجت الاسلام احمدزاده از برگزاری ویژه برنامه ضیافت الهی در ۸۱ بقعه متبرکه خراسان رضوی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمد زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از برگزاری ویژه برنامه ضیافت الهی در 81 بقعه متبرکه خراسان رضوی خبر داد و اظهار داشت: برپایی خیمه های معرفت و نماز جماعت،  برگزاری 16 محفل انس با قرآن در مساجد حاشیه شهر مشهد و 55 محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه استان به همراه مراسم سخنرانی از جمله برنامه های ویژه ایام ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «خدیجه(س) مادر امت» به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) در دهم ماه مبارک رمضان افزود: ویژه برنامه میلاد امام حسن مجتبی(ع) و برگزاری مراسم احیا شب های قدر از دیگر برنامه های این نهاد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری مراسم ترتیل خوانی و جز خوانی در 63 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: عرضه محصولات فرهنگی در 15 بقاع متبرکه، حضور و فعالیت 101 نفر از مبلغان حوزه علمیه و برگزاری مراسم «افطاری ساده» نیز در این ایام انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 370 هزار نفر از افطاری ساده در 170 موقوفه و 24 هزار نفر از سحری 30 موقوفه بهره مند شدند، تصریح کرد: این ویژه برنامه با کمک خیران و نذورات مردمی برگزار می شود که در سال گذشته برای مراسم افطاری 588 میلیون تومان و برای مراسم سحری 93 میلیون تومان هزینه شد.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به حضور پررنگ سازمان اوقاف خراسان رضوی در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت تاکید کرد: مسابقه ملی و مجازی قرآنی «صدای نور» نیز از طرف مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی امامزادگان یاسر و ناصر(ع) و کانون قران و عترت موسسه آموزش عالی فردوس مشهد در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدزاده ادامه داد: در این مسابقه روزانه به دو نفر جایزه اهدا می شود و در اختتامیه نیز به 10 نفر از افرادی که بالاترین امتیازها را کسب کرده باشند نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

وی از برگزاری ویژه برنامه سالروز وفات بانو گوهرشاد در نهم ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه های این نهاد توزیع بسته های افطاری خشک است که از طریق مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه به نیازمندان از محل کمک های خیرین داده می شود؛ تاکنون در این خصوص یک هزار بسته در بقعه متبرکه یحیی بن زید در باغشن و 200 بسته در حاشیه شهر مشهد تهیه و توزیع شد.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به توزیع یک هزار بسته محصولات لبنی به ارزش 100 هزار تومان توسط کارخانه موقوفه این نهاد، گفت: این بسته ها میان مردم نیازمند حاشیه شهر و خانواد های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان توزیع می شود.

وی بیان کرد: طرح وقف «مصحف شریف» که از سال گذشته برای نخستین بار در خراسان رضوی اجرایی شد نیز امسال برگزار خواهد شد./933/پ202/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات