۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۰۵۶۰۴
الاخبار نوشت:

لغو معافیتهای همکاری هسته ای، ناتوانی آمریکا در مقابله با ایران را ثابت کرد

لغو معافیتهای همکاری هسته ای، ناتوانی آمریکا در مقابله با ایران را ثابت کرد
یک روزنامه لبنانی نوشت: لغو معافیت های همکاری هسته ای با ایران آن هم در پی لغو معافیت های نفتی از سوی آمریکا، ناتوانی این کشور در مقابله با ایران را ثابت کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا طی بیانیه‌ای برخی از معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران را لغو کرد و به کشورهای ثالث در زمینه توسعه نیروگاه اتمی بوشهر و یا انتقال اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین به خارج ایران هشدار داد.

در این رابطه روزنامه لبنانی الاخبار طی یادداشتی نوشت: آمریکا در حالی برخی از معافیت های همکاری هسته ای با ایران را لغو کرد که اخیرا معافیت های نفتی این کشور را نیز تمدید نکرده بود.

الاخبار ادامه داد: کارشناسان مسایل سیاسی بر این باورند که ادامه سیاست تحریمی آمریکا که اینک به لغو معافیت های همکاری هسته ای رسیده است، ناتوانی واشنگتن در مقابله با ایران را ثابت کرد.

به نوشته الاخبار، این در حالی است که برخی بر این باورند که ترامپ برای اینکه بتواند از پس مقابله با ایران بربیاید، حتی ممکن است حاضر شود که ورود دیوان حافظ و سعدی به خاک آمریکا را نیز ممنوع اعلام کند!

گفتنی است که پایگاه خبری آکسیوس به نقل از دو مقام دولت آمریکا گزارش داد که ولت «دونالد ترامپ» در هفته جاری تحریمهای جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد./983/ب

ارسال نظرات