۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۰۵۷۰۵
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

گناه منشأ آسیب های اجتماعی است

گناه منشأ آسیب های اجتماعی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گناه مانع ملاقات انسان با خداوند می شود، گفت: فروختن عمر دنیوی به غیر از بهشت خسارت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد حوره علمیه در نخستین شب از سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: قرآن کتاب ادب است و انسان باید ادب را از قرآن بیاموزد.

وی افزود: انسان باید مراقب اعمال و کلام خود باشد و هر کلامی را به زبان جاری نکند همین مراقبت زبان ادب محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با اشاره به اینکه اسلام به انسان کرامت داد، عنوان کرد: اگر انسان براساس دستورات اسلام عمل کند و تابع شهوات و هوای نفس نباشد از آسیب های اجتماعی در امان می ماند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه لذت های حرام و پست مانع رسیدن انسان به درجات متعالی می شود اظهار داشت: انسان با تبعیت از سیره و سنت ائمه اطهار می تواند به بالاترین مرتبه انسانیت برسد. از ویژگی های انسان مومن آن است که خود را از لذت های ناپاک حفظ می کند تا مبادا به نفس خود ظلم کند.

وی افزود: طبق صریح روایات؛ انسان نباید با انسان های ناپاک دوستی کند و یا با آنها مسافرت برود چون به تدریج خود نیز مانند آنان می شود، کسانی که اهل بیان سخنان باطل و گناه آلود هستند چهره باطنی آنان زشت است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ادامه داد: انسان از همان زمان که متولد می شود اگر نفسش همانگونه دست نخورده باقی بماند در همین دنیا به ملاقات خداوند نائل می شود؛ گناه مانع ملاقات انسان با خداوند می شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: انسان اگر طالب بهشت باشد به خود اجازه انجام گناه نمی دهد و چشم خود را به روی تمایلات نفسانی حرام می بندد، کسانی امام حسین(ع) را در روز عاشورا به شهادت رساندند که اهل تبعیت از هوای نفس بودند.

وی با تاکید بر اینکه فروختن عمر دنیوی به غیر از بهشت خسارت است، اظهار کرد: اجتناب از شهوت و خوردن مال حرام بالاترین عبادت است متاسفانه امروز بزرگ ترین و خطرناک ترین آسیب اجتماعی جامعه کنونی همین وجود لذت های حرام و ناپاک است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان با اختیار خود بهشت را مطالبه کند به طور قطع در صف صالحان و پاکان قرار می گیرد و از مسیر گناه دور می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات