۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۰۵۷۱۰
استاد حوزه و دانشگاه:

تدبر در آیات لازمه انس با قرآن کریم است

تدبر در آیات لازمه انس با قرآن کریم است
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قرآن کتاب نور است، گفت: تدبر در آیات لازمه انس با قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فقیه ایمانی استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه مبارک رمضان در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: پیامبر اسلام فرمودند: اگر می خواهید بیت نورانی داشته باشید خانه های خودتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید؛ مصداق اتم چنین خانه ای منزل امیرمومنان علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: خداوند مومنان را از ظلمت به سوی نور و شیطان کافران را به سوی ظلمت می برد؛ در سوره نور بسیاری از مسائل که نیاز یک جامعه صالح است اشاره می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام فقیه ایمانی با بیان اینکه قرآن کتاب نور است، عنوان کرد: قرآن کریم کتاب معرفت است امام علی(ع) فرمودند: هرکسی که با قرآن بنشیند یا هدایتی در او افزوده شده و یا بی معرفتی از وجود او کم شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه قرآن را باید با توجه خواند، اظهار داشت: تنها قرائت قرآن کریم مطلوب نیست بلکه در آیات آن باید تدبر شود تا انسان از ظلمت شبهات، توهمات و ترس خارج و به نور تقرب و انس با پروردگان نائل شود.

وی با بیان اینکه سوره نور، سوره خانواده است خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام فرمودند: هر کسی که سوره نور را بخواند خداوند به او ده حسنه عطا می کند؛ امام علی(ع) نیز فرمودند: سوره نور را به دختران و زنان خودتان بیاموزید که در آن پندهای فراوانی است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات