۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۰۵۷۱۵
آیت الله صدیقی:

پیروزی و بقای انقلاب اسلامی معجزه الهی است

پیروزی و بقای انقلاب اسلامی معجزه الهی است
آیت الله صدیقی پیروزی و بقای انقلاب اسلامی را سراسر معجزه الهی و عنایت اهل بیت(ع) دانست و ائمه اطهار(ع) را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مسجد شهید بهشتی به مناسبت نخستین شب ماه مبارک رمضان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اگر کسی حافظ اسمای الهی باشد اهل بهشت می شود.

وی افزود: دعای جوشن کبیر اقیانوسی از اسمای الهی است و سفارش شده در ایام ماه مبارک رمضان قرائت شود.

این استاد اخلاق با بیان خاطره ای از امام خمینی(ره)، تصریح کرد: مرحوم حاج آقا مصطفی ارتباط قوی با مرحوم آیت الله سید عبدالکریم کشمیری داشت و سعی می کرد بین امام راحل و آن مرحوم ارتباط برقرار کند اما امام با توجه به وجود مدعیان دورغین شخصیتی سخت گیر بودند و به راحتی نمی پذیرفتند که اشخاص دارای مراتب باطنی باشند.

وی افزود: روزی امام راحل در نجف خوابی دیدند و به فرزندش آقا مصطفی فرمودند اگر حاج آقا کشمیری خواب مرا بگوید و تعبیر آن را بیان کند من نیز در کنار شما به ایشان ارادت پیدا می کنم و آیت الله کشمیری در تعبیر خواب به حاج آقا مصطفی فرمودند: پدر شما در انقلاب پیروز می شوند و مشکلاتی در این انقلاب پیش می آید که با عنایت امیرمومنان علی(ع) آن مشکلات مرتفع و راه انقلاب صاف و هموار می شود.

آیت الله صدیقی در ادامه پیروزی و بقای انقلاب اسلامی را سراسر معجزه الهی  و عنایت اهل بیت(ع) دانست و ابراز کرد: اهل بیت(ع) خودشان صاحب، حافظ و حامی انقلاب اسلامی هستند سیل اخیر روحیه جهادی مردان الهی و نیروهای انقلابی را به نمایش گذاشت و این از برکات انقلاب اسلامی به شمار می رود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه یکی از نام‌های خداوند رقیب است، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: ما انسان را خلق کردیم؛ با توجه به این کلام الهی می توان گفت خداوند همه اعمال و رفتار آشکار و پنهان انسان را می بیند.

وی با اشاره به اینکه قرآن هرگز از عترت جدا نمی شود، گفت: انسان زمانی که قرآن را قرائت می کند باید خود را در محضر قرآن ناطق نیز ببیند. خداوند می فرماید بدون شک ما این ذکر را نازل کردیم؛ نزول قرآن بیانگر بزرگی و کبریایی خداوند است.

آیت الله صدیقی علیم بودن را یکی دیگر از اسمای الهی برشمرد و اظهار داشت: خداوند از رگ گردن به انسان نزدیک تر است برای همین از همه امور انسان آگاهی دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خداوند دو فرشته عتید و رقیب را مامور ساخته تا اعمال انسان را به ثبت برسانند، عنوان کرد: این دو ملک در همه لحظات همراه انسان بوده و اعمال انسان را یادداشت می کنند.

وی داشتن زبان ذاکر را بالاترین نعمت دانست و گفت: زمضان ماه الهی است و انسان در این ماه باید برای رضای الهی سخن بگوید و زبان ذاکر داشته باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات