۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۰۵۷۲۷
از ۲۱ اردیبهشت؛

سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان خوزستان آغاز می‌شود

سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان خوزستان آغاز می‌شود
جوروند گفت: سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه و از ساعات ۱۸ تا ۲۳ در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی آغاز به کار می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، صبح امروز در آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در تالار اجتماعات این اداره با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک از آغاز به کار نمایشگاه قرآن و عترت خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه و از ساعات ۱۸ تا ۲۳ در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی آغاز به کار می‌کند که حضور مؤسسات قرآنی وابسته به ارشاد شاخصه آن در مقایسه با سال‌های گذشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه بحث کودک و قرآن به طور جدی در سزدهمین نمایشگاه قرآن مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: از مؤسسه‌های تبلیغی و جهادی برای معرفی فعالیت‌های صورت گرفته در روستا‌ها جهت حضور در نمایشگاه دعوت شد؛ از سوی دیگر غرفه‌ای برای انعکاس فعالیت مؤسسه‌های قرآنی وابسته به اداره ترتیب داده شده است.
                                   پ/فعالیت سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان آغاز می‌شود
این مقام مسؤول با بیان اینکه برای سال ۹۸ فعالیت‌های پژوهشی، حفظ، روخوانی، روانخوانی و قرائت قرآن در روستا‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن استان، در نمایشگاه قرآن و عترت تهران، غرفه‌ای برای نشان دادن ظرفیت‌های قرآنی استان درنظرگرفته شده است تا از طریق آن بتوانیم ظرفیت و دستاورد‌های قرآنی استان، مترجمان و حافظان را معرفی کنیم.

جوروند با اشاره به اینکه کتب عربی و حوزوی به ویژه در زمینه قرآن همچون گذشته زینت بخش نمایشگاه است، تصریح کرد: در بحث حجاب و عفاف طرح تعویض چادر را خواهیم داشت؛ چنانکه طرح تعویض قرآن‌های کهنه با نو با همکاری شهرداری اهواز و در حد توان شهرداری مذکور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های جانبی بیان داشت: تلاش می‌کنیم تا افزون بر تخفیف ارائه شده از سوی غرفه داران، با تهیه بُن در حد توان به علاقه‌مندان برای خرید کمک کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرار بر آن شد تا صداوسیمای استان طی برپایی نمایشگاه، هرشب به مدت ۳۰ دقیقه پخش مستقیم داشته باشد.
 
در پایان نشست از پوستر سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت رونمایی شد./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات