۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۰۶۰۴۶
استاد حوزه علمیه:

سبک زندگی دینی تنها با ولایت مداری محقق می شود

سبک زندگی دینی تنها با ولایت مداری محقق می شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سبک زندگی دینی تنها با ولایت مداری محقق می شود، گفت: حسن خلق مهمترین ویژگی انسان ولایتمدار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن عباسی ولدی استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سبک زندگی دینی تنها با ولایت مداری محقق می شود.

وی افزود: انسان ولایتمدار ولی خود را می شناسد و نسبت به ایشان محبت دارد و با همه وجود از امر ولی تبعیت می کند.

حجت الاسلام عباسی ولدی درخصوص دین مناسک محور، بیان کرد: انسان های مناسک محور تصور می کنند که در حال رشد هستند؛ توهم رشد بسیار خطرناک است و تنها راه درمان این توهم ولایتمداری است.

استاد حوزه و دانشگاه خوش اخلاقی را یکی از ملاک های رشد دانست و ادامه داد: انسان دیندار و ولایتمدار انسانی خوش اخلاق است و حسن خلق را یک اصل برای رسیدن به کمال می داند؛ حسن خلق مهمترین ویژگی انسان ولایتمدار است.

وی ادامه داد: خوش اخلاقی انسان نباید ریاکارانه باشد و رفتار و اخلاق او در خانه و اجتماع متفاوت باشد و اعضای خانواده او را به بداخلاقی بشناسند.

حجت الاسلام عباسی ولدی با اشاره به اینکه انسان خوش اخلاق فردی متواضع و نرم خو است، اظهار داشت: انسان خوش اخلاق هنگام سخن گفتن مراقب کلام خود است تا مبادا دیگران از او رنجیده خاطر شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه انسان خوش اخلاق فردی خوش رو است، بیان داشت: خوش اخلاقی و خوش رویی گناهان انسان را از بین می برد و دلها را به سوی انسان جذب می کند.

وی ادامه داد: انسان ولایتمدار هرگز کاری نمی کند که والدین از دست او در رنج و عذاب باشند طبق صریح روایات؛ نیکی کردن به والدین انسان را عاقبت بخیر می کند. 

حجت الاسلام عباسی ولدی با بیان اینکه انسان ولایتمدار با فهم عمیق دینی خود را در معرض انحراف قرار نمی دهد، خاطرنشان کرد: انسان مومن در همه لحظات به خداوند ایمان دارد؛ از این رو در برابر مشکلات مالی متزلزل نشده و می داند خداوند از فضل خود او را از دیگران بی نیاز می کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات