۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۰۶۱۰۸
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

مردمی بودن برترین ویژگی روحانیت است

مردمی بودن برترین ویژگی روحانیت است
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با بیان این که شکاف میان روحانیت و مردم شایعه پوچ مجازی است، گفت: تشییع با شکوه طلبه همدانی گویای این مطلب است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نمونه عینی دانستن تشییع باشکوه طلبه همدانی برای احترام و اقبال مردم به دین و روحانیت از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب در ماه رمضان گفت: روحانیت در سنت اصلی و دیرین خود همراهی با مردم را به عنوان یک اصل قرار داده است.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: روحانیت تا جایی که متولی امر تربیت و هدایت در جامعه است و مردم روحانیت را به عنوان معلم در امر دین تلقی می کنند، ارتباط روحانیت با مردم همیشه وجود خواهد داشت.

وی مردمی بودن را برترین ویژگی روحانیت دانست و گفت: مردمی بودن روحانیت بدین معنی نیست که بگوییم روحانیت به دنبال عرف است بلکه به معنای این است همان گونه که ائمه(ع) در میان مردم بوده اند و احکام دینی را برای مردم بیان می کرده اند روحانیت نیز این سنت را همراه خود دارد.

استاد حوزه علمیه قم فاصله گرفتن روحانیت از مردم را بسیار خطرناک دانست و گفت: چنین موردی نه به نفع مردم، نه به نفع روحانیت و نه به نفع اسلام است و آنچه که دشمنان اسلام به دنبال آن هستند فاصله انداختن میان مردم و روحانیت است که متأسفانه در فضای مجازی به دنبال چنین کاری است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی در داخل نیز به دنبال فعالیت های دشمن برای ایجاد شکاف میان مردم و روحانیت حرکت می کنند؛ در حالی که در تشییع جنازه طلبه همدانی مشاهده شد مسائلی که در زمینه شکاف میان روحانیت و مردم بیان می شود یک شایعه پوچ مجازی است و چنانچه رهبر معظم انقلاب بیان کردند نه اصالتی دارد و نه دلیلی.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با بیان این که مردم روحانیت را در بسیاری از امور مأوای خود می دانند، گفت: مهم ترین مسأله ای که امروزه مردم برای حل کردن آن به روحانیت مراجعه می کنند در زمینه امر تربیت و مسائل سیاسی است؛ بنابراین یک روحانی باید با توجه به رشد تکنولوژی نسبت به مسائل روز مسلط باشد و آنچه که حق است را بیان کند.

وی ادامه داد: مردم با نگاه اعتماد گونه به روحانی مراجعه می کنند و از او راهنمایی می خواهند در نتیجه یک روحانی باید علاوه بر وظیفه ذاتی خود که بیان احکام و مسائل شرعی است در مسائل سیاسی و نوظهور از تسلط کافی برخوردار باشد./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
مصطفی رستمی
ارسال نظرات