۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۰۶۱۵۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

علم و معرفت از مهم‌ترین ملزومات جامعه آرمانی مهدوی است

علم و معرفت از مهم‌ترین ملزومات جامعه آرمانی مهدوی است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از مهم‌ترین ملزومات جامعه آرمانی مهدوی انباشته بودن قلوب از علم و معرفت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت فراگیری علوم دینی و تحصیل حوزوی، اظهار کرد: وقتی قدم به حوزه علمیه گذاشته‌ایم باید تلاش کنیم جزء علمای عامل و سربازان واقعی حضرت ولی‌عصر (عج) باشیم.

وی خطاب به طلاب با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم رسالت طلبگی خود را به‌درستی ایفا کنیم، با اشاره به آموزه‌های نهج‌البلاغه در مورد علم‌آموزی، گفت: امام علی (ع) خطاب به کمیل بن زیاد می‌فرمایند: «یَا کُمَیْل بْن زِیَادٍ، مَعْرِفَةُ الَعِلْمِ دِینٌ یُدَانُ بِهِ، بِهِ یَکْسِبُ الاْنْسَانُ الطَّاعَةَ فِی حَیَاتِهِ، وَ جَمِیلَ الاْحْدُوثَةِ بَعْدَ وَفَاتِهِ، وَ الْعِلْمُ حَاکِمٌ، وَ الْمَالُ مَحْکُومٌ عَلَیْهِ».

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: حضرت در این حدیث خطاب به کمیل بن زیاد تأکید می‌کنند شناخت علم آیینی است که با آن پاداش داده می‌شود و انسان در دوران زندگی با آن خدا را اطاعت می‌کند و پس از مرگ نام نیکو به یادگار گذارد، علم فرمانروا و مال فرمان‌بر است.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرموده مولای متقیان محبت و شناخت علم و معرفت علم آئینی است که همه به آن پایبند هستند، اضافه کرد: خداوند هم به پیامبرش می‌فرماید: «قُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْماً» بگو: پروردگارا علم مرا زیاد کن.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه به‌وسیله علم است که انسان طاعت خدای باری‌تعالی را در زندگی خود کسب می‌کند، خاطرنشان کرد: وقتی آیات و روایات مربوط به علم را نگاه می‌کنیم می‌بینیم تعلیم انسان ازجمله نخستین مزیت‌هایی است که خداوند به انسان داده است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امیرالمؤمنین (ع) در حکمت‌ها 280 نهج‌البلاغه می‌فرماید: «إِذَا أَرْذَلَ اللَّهُ عَبْداً حَظَرَ عَلَیهِ الْعِلْمَ» و تأکید می‌کند هر گاه خداوند بنده‌ای را خوار و پست کند علم و دانش را از او باز دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: چند خواسته عمومی برای جامعه آرمانی مهدوی که می‌تواند پذیرای شخص شخیص حضرت ولی‌عصر (عج) باشد وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که قلوب ما از علم و معرفت پر شود./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات