۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
کد خبر: ۶۰۶۲۴۹

توصیه های آیت الله شبیری زنجانی به مبلغان

توصیه های آیت الله شبیری زنجانی به مبلغان
حضرت آیت الله شبیری زنجانی با بیان توصیه هایی به طلاب و مبلغان، تبلیغ دین و هدایت و ارشاد مردم را کاری ارزشمند دانست که نیاز به فداکاری و تحمل سختی ها دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شبیری زنجانی در توصیه هایی به طلاب و مبلغان اظهار داشت: تبلیغ دین و هدایت و ارشاد مردم، کار ارزشمندی است که نیاز به فداکاری و تحمل سختی‌ها دارد.

وی خطاب به مبلغین و طلاب جوان گفت: مبلغین باید شرایط را در نظر بگیرند و به موضوعاتی بپردازند که جامعه پذیرای آن باشد. کار طلبه‌ هدایت مردم است. وقتی شما مطلبی را بیان می‌کنید که عکس آن عملی می‌شود عقلاً نباید وارد آن شد.

وی افزود: اینطور نیست که ما هر سخن هر چند حقی را بگوییم حالا چه اثر کرد و چه نکرد. گاهی شما در شرایطی قرار می‌گیرید که سخنی را که می‌گویید نه تنها اثر نمی‌کند بلکه اثر منفی پیدا می‌کند. باید زمینه پذیرش کلام در مخاطب را بررسی کرد.

این مرجع تقلید شبیری زنجانی ابراز داشت: مبلغین بهتر است به مطالب عمومی که مورد پذیرش همه گروه‌ها و افراد است بپردازند. درباره اهتمام به حلال و حرام و پرهیز از غیبت، دروغ، تهمت و آزار و اذیت دیگران صحبت کنند. زشتی گناه و پلیدی این امور مورد اتفاق همه است و موعظه درباره آن مورد نیاز جامعه است.
محمد قمین
ارسال نظرات