۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۰۶۲۵۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

طلاب نحوه مدیریت و برنامه ریزی را از سال اول طلبگی آموزش ببینند

طلاب نحوه مدیریت و برنامه ریزی را از سال اول طلبگی آموزش ببینند
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه طلاب نحوه مدیریت و برنامه ریزی را از سال اول طلبگی آموزش ببینند، گفت: عالم دینی مدبر هرگز فریب سیاسیون را نمی خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان مدبر شخصیتی مودب دارد.

وی ادب را جلوه ای از قدرت برنامه ریزی دانست و ادامه داد: یکی از اولویت‌ها در مدارس باید فراگیری قدرت برنامه ریزی باشد و معلمان در 7 سال اول تحصیل باید به دانش آموزان نحوه برنامه ریزی را یاد بدهند و آنان را به برنامه داشتن عادت دهند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با ابراز تاسف از اینکه در مدارس علمیه نحوه مدیریت و برنامه ریزی به طلاب آموزش داده نمی شود، ابراز کرد: نتیجه این فقدان در حوزه های علمیه آن می شود که یک عالم دینی در اندازه کلان از سیاسیون فریب می خورد و چون درک درستی از سیاست ندارد نمی تواند به خوبی اظهار نظر کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان بدون داشتن برنامه نمی تواند زندگی کند و این باور مقدمه اجتناب از معصیت است، گفت: جلوه برنامه داشتن در رفتار انسان، نظم و ادب است.

وی ادامه داد: طلبه ای که از سال اول طلبگی مدیریت را آموزش نبیند و قدرت اداره زندگی خود را نداشته باشد چطور می تواند به مردم برنامه ریزی یاد دهد؛ امام صادق(ع) می فرمایند: برنامه ریزی کردن جزء دین است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: اسوه ها و قله های حوزه های علمیه مانند امام راحل که قبل از انقلاب به کار آخوندی مشغول بودند از روی زمان رفت و آمد ایشان به حرم حضرت معصومه(س) مغازه‌داران ساعت خودشان را کوک می کردند کسبه های بازار ممکن بود به ساعت خودشان شک کنند اما به نظم امام راحل هرگز شک نداشتند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان های بی تدبیر پروژه ای زندگی می کنند، گفت: چنین افرادی در عبادت، کار، تحصیل و تفریح اهل افراط و تفریط هستند.

وی ادامه داد: روایت است انسان باید زمان خود را به چهار بخش تقسیم کند بخشی به مناجات، ساعتی را برای کار و تلاش، وقتی برای گفت‌وگو با دوستان مومن و زمانی هم برای لذت های غیر حرام اختصاص دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: انسان با برنامه ریزی می تواند فکر خود را هم کنترل کند و اعمال و رفتار خود را براساس آن فکر کنترل شده تنظیم کند./813//202/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 14
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات